Özet & Yorum & Ek Bilgi
Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası başvurularının elektronik ortamda gerçekleştirilmesine ilişkin Gümrükler genel Müdürlüğü’nün 2020/17 Sayılı Genelgeleri yayımlanmıştır.
Buna göre:
- Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikasına (YYS) ilişkin başvurular e-Devlet Kapısı aracılığıyla yapılacağı,
- 01.09.2020 tarihine kadar, başvuru sahibinin tercihine bağlı olarak başvuru işlemleri kağıt ortamında da gerçekleştirilebileceği,
- 01.09.2020 tarihinden sonra ise başvuruların sadece elektronik ortamda ve ilgili genelge ekinde yayımlanan kılavuzda yapılan açıklamalar çerçevesinde yapılacağı,
Talimatlandırılmıştır.
Kılavuzda neler var:
- Yetkilendirilmiş Yükümlü Elektronik Başvuru Sistemine e-devlet kapısı üzerinden giriş yapılacak.
- Elektronik başvuru işlemlerini, firmanın Yükümlü Kayıt ve Takip Sistemi’nde (YKTS) kayıtlı doğrudan temsilcileri gerçekleştirebilecektir. YKTS’ye kayıtlı olmayan firma yetkililerinin öncelikle YKTS’ye kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
- T.C. Ticaret Bakanlığı Yetkilendirilmiş Yükümlü e-Başvuru uygulamasına giriş yaptıktan sonra firma seçilerek başvuru formu doldurulur.
- Başvuru formunun doldurulmasından sonra başvuru eki belgelerin yükleneceği ekran açılır. Başvuru imzalanarak Bölge Müdürlüğüne gönderilene kadar başvuru kayıtlı başvuru statüsünde olmaya devam edecektir.
- Bu ekranda soru formu dışındaki tüm ekler “Ek Belgeler” alanından,
- Soru formu ise “Soru Formu” alanından yüklenmelidir.
- Dosyalar seçildikten sonra “Belgeleri Yükle” butonuna tıklanır.
- Ek olarak yüklenecek belgelerin “.jpeg”, “.png”, “.pdf”, “.xls”, “.xlsx”, “.docx”, “.doc”, “.ppt” veya “.pptx” formatında olması gerekmektedir.
- Yüklenecek belge sayısına ilişkin herhangi bir sınırlama bulunmamaktadır. Aynı anda birden fazla belge yüklenmesi mümkündür.
- Gerekli tüm belgeler yüklendikten sonra “Bölge Müdürlüğüne Gönder” butonuna tıklanarak imzalama aşamasına geçilir.
- Başvurunun elektronik imza ile imzalanarak tamamlanabilmesi için “ArkSigner” uygulamasının yüklenmesi gerekmektedir. Ekranda yer alan “ArkSigner İstemci Uygulaması” bağlantısı üzerinden 7 kurulum dosyalarına erişim sağlanabilir. Uygulamanın kurulumuna ilişkin hazırlanan kılavuz ise “Kurulum Kılavuzu” bağlantısından indirilebilir.
- Başvurunun imzalanıp Bölge Müdürlüğüne gönderilmesinin ardından başvuruda, Bölge Müdürlüğü veya Genel Müdürlük tarafından düzeltme istenmedikçe herhangi bir işlem yapılamayacaktır.
- Başvurunun ilgili Bölge Müdürlüğü ve Genel Müdürlükte hangi aşamada olduğu “Başvurularım” ekranından takip edilebilir.
- İlgili Bölge Müdürlüğü & Genel Müdürlük tarafından başvuruda eksiklik tespit edilmesi halinde, gerekli düzeltmelerin yapılması için Bölge Müdürlüğünce eksikliklere ilişkin açıklama girilerek başvuru firmaya iade edilir.
- Başvurudaki eksikliklerin giderilmesi için “Başvurularım” menüsünden “İşlem” sütunundaki “Seçenekler” bağlantısı kullanılır. Bu aşamada başvuru formunda değişiklik yapılabilir, yeni belgeler eklenebilir, daha önceden eklenmiş belgeler silinebilir veya başvuru iptal edilebilir.
- Daha önceden eklenmiş olan belgelerin listelendiği alanda belgenin güncel haliyle değiştirilmesi için “Güncelle” butonuna tıklanır. Bu durumda belgenin eski hali silinecek ve yeni hali eklenecektir.
- Başvuru sürecinde Bölge Müdürlüğü veya Genel Müdürlüğe başvuru hakkında resmi olarak ek bilgi vermek ya da talep iletmek mümkündür.
- Başvurunun firma tarafından iptalinin talep edilebilmesi için firmanın başvuruda işlem yapabilir durumda olması gerekmektedir. Bölge Müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe iletilmiş olan başvuruların iptal edilmesi için mesaj gönderme seçeneği ile bu talebin ilgili birime iletilmesi ve ilgili birimin başvuruyu firmaya iade etmesi mümkündür. Başvurunun iptal edilmesinden sonra firma tekrar yeni bir başvuru oluşturabilir.
- İlgili Bölge Müdürlüğünce veya Genel Müdürlükçe başvurunun reddedilmesi halinde, başvuru durumu “Reddedilmiş başvuru” olarak güncellenir. Bu aşamadan sonra firmanın tekrar yeni bir başvuru oluşturması mümkündür.
|