MEVZUAT DUYURUSU |
Konu
Yeni Gümrük Kanunu taslağına İlişkin Görüş ve önerilerimiz içeren çalışmamız web sitemizde yayımlandı. |
MEVZUAT METNİ |
A- Gümrük Müşavirleriyle İlgili Hususlar hk.Görüş ve Önerilerimiz: 1- Söz konusu Taslağın Geçici 1. Maddesine aşağıdaki şekilde 4. fıkranın ilave edilmesi: (4) Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce “Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirliği Yetki Belgesi” ne sahip olanların, “Müktesep Hakları saklıdır. Öğrenim şartı hariç olmak üzere 205 nci maddede belirtilen koşulları taşımaya devam ettiklerinin anlaşılması durumunda, kendilerine Yetki Belgesi verilir. 2- Söz konusu Taslağın 200/1 maddesinde yer alan aşağıdaki cümlesinin fıkra metninden çıkarılması (Kanunun 225.md): (1)…… . Posta yolu ve hızlı kargo taşımacılığı kapsamında gelen ya da gönderilen, miktarı ve değeri Bakanlar Kurulunca belirlenecek eşyanın gümrük işlemlerinin takip edilip sonuçlandırılmasında, posta idaresi ya da hızlı kargo taşımacılığı yapan şirketler dolaylı temsilci olarak yetkili kılınabilir.
3- Söz konusu Taslağın 200/2 maddesinin son cümlesinin aşağıdaki şekilde değiştirilmesi: (2) …..Özel hukuk tüzel kişilerinin, şirket ana sözleşmesinde şirketi temsile yetkili kılınan ortakları hariç, doğrudan temsil yoluyla gümrük idarelerinde iş takibi yapacak personeli için en az lisans düzeyinde üniversite mezunu olması şartı ile 201 inci maddede belirtilen şartlar aranır. Ancak Türkiye Gümrük Bölgesinde yerleşik olma zorunluluğunun bulunmadığı hallerde 201 inci maddenin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen şart aranmaz. Ayrıca maddede mantıksal bir hata var sanırım.201.maddesinin e) ve f) bentlerinin hariç tutulmasının mantıki bir nedeni olmadığı gibi diğer bentlere de aykırı. 4- Söz konusu Taslağın 200/3 maddesinin aşağıdaki şekilde değiştirilmesi: (3) Kara, deniz ve havayolu işletmeleri ile nakliyeci kuruluş temsilcileri, taşıdıkları eşyanın sadece özet beyanişlemlerini doğrudan temsil yoluyla takip edebilirler. 5- Söz konusu Taslağın 200. maddesine aşağıdaki şekilde 5. fıkranın ilave edilmesi: (5) Devlet, belediye, il özel idareleri ve diğer kamu tüzel kişilerinin amir ve memurları, özel hukuk tüzel kişilerinin kendilerini temsile yetkili personeli hariç olmak üzere, Gümrükte İş Takibi Yapacak Doğrudan temsilcilerin Gümrük Müşavirleri Dernekleri tarafından verilen temel eğitim programını tamamlayarak, başarılı olduğuna dair sertifika alması gerekir. Bu kişilere bilge programı üzerinden doğrudan temsil şifresi verilirken söz konusu sertifikanın ibrazı şartı da aranır. 6- 203 ve 204. maddesinde yapılan değişiklik tasarısıyla Bakanlık Teşkilatından gelen kişilerin de 201. Maddede belirtilen genel şartları taşıması halinde ayrıca sınava tabi tutulmalarının öteden beri süre gelen “İdareden Gelenler – Çekirdekten Yetişenler” tartışmasını ortadan kaldıracağı ve mesleki kaliteyi bir tık daha artıracağı için olumlu bir değişiklik olarak değerlendiriyoruz. 7-Söz konusu Taslağın 205/2 maddesine aşağıdaki şekilde ilave edilmesi: (2)Müktesep haklar saklı kalmak kaydıyla, Yetkilendirilmiş gümrük müşaviri olabilmek için 201 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan diğer koşullara ilaveten aşağıda belirtilen özel şartlar aranır: 8-Söz konusu Taslağın 205/3 maddesinin aşağıdaki şekilde değiştirilmesi: (3)Yetkilendirilmiş gümrük müşavirleri tarafından yapılması uygun görülen tespit işlemlerinin kamu yararı ve hizmet gereği gözetilerek zorunlu ve özel durumlarla sınırlı olmak ve YGM’nin bulunmadığı veya bulunamadığı durumlarla sınırlı olmak üzere, gümrük memuru eliyle yürütülmesi konusunda Bakanlık yetkilidir. 9-Söz konusu Taslağın 206/d maddesi hakkında: Sınav sayıları 5’e yükselmesi önerilecek ise hak kaybı olmaması açısından önceden 3 kez sınava girip, başarılı olamayan kişilere 2 kez daha sınav hakkı getirilmesi yönünde taslağa ayrı bir geçici madde eklenmelidir. 10-Söz konusu Taslağın 208 maddesine aşağıdaki şekilde 2.fıkranın ilave edilmesi: (2) Tasdik edilen Asgari ücret tarifesinin zafiyete uğratılmaması için Gümrük Müşavir Dernekleri ile bakanlık gerekli gördüğü tüm önlemleri alır. Söz konusu önlemler ile Disiplin cezaları yönetmelikle belirlenir. 11-Söz konusu Taslağın 211 maddesinin 4/b fıkrasının aşağıdaki şekilde değiştirilmesi: Gümrük Müşavirinin Mahiyetinde çalışan Gümrük Müşavir yardımcıları Kullanıcı/erişim kodu ve şifreleri belge, bilgi ve tutanak v.s hazırlanması için kullandığı malumdur. Ancak söz konusu bilgilerin sisteme yüklenmesi, gönderilmesi, gibi hususlar Gümrük Müşavirinin e-imzası ile gerçekleştirilmesine olanak sağlayan bir düzenleme yapılmalıdır. Aksi halde fiili durumla çelişen bir sorumluluğun altına girmiş oluruz. Mahiyetimizdeki kişilere sistemin de cevaz vermesiyle yetki sınırlaması (Beyanname hazırlama, tutanak hazırlama, Rapor hazırlama gibi) getirilebilinir. İlgili fıkraya önerim: (b) Kullanıcı/erişim kodu ve şifreleri yetkisiz kişilere kullandırmak ile e-imzasını 3.kişilere kullandırmak veya gerekli tedbirleri almayarak yetkisiz kişilerin gümrük sistemine erişimini sağlamak, 12-Söz konusu Taslağın 211 maddesinin 5/b fıkrasının aşağıdaki şekilde değiştirilmesi (b) İzin belgesini, kullanıcı/erişim kodu ve şifresini veya e-imzasını bir başkasına kiraya vermek veya ruhsatını, kullanıcı/erişim kodu ve şifresini yetkisiz kişilere kullandırmak veya e-imzasını üçüncü kişilere kullandırmak, 13-Söz konusu Taslağın 211 maddesinin 6 fıkrasının aşağıdaki şekilde değiştirilmesi (6) Tarifedeki asgari ücretin altında iş kabul ettiği tespit edilen gümrük müşavirleri hakkında ilk seferde kınama ve asgari ücret ile fiilen tahsil edilen ücret arasındaki farkın on katı para cezası tatbik edilir. Bu durumun tespitinden sonra tekrar asgari ücretin altında iş kabul ettiği tespit edilen müşavir hakkında geçici olarak mesleki faaliyetten alıkoyma cezası verilir. 14-Söz konusu Taslağın 211 maddesinin 13 fıkrasının aşağıdaki şekilde değiştirilmesi: Kınama Ve Uyarma yönünde verilen Disiplin cezaları verildiği tarihten; Geçici Olarak Meslekten Alı koyma ve Meslekten çıkarma cezası ilgili kişinin yargı yoluna başvurması halinde yargı kararının kesinleşmesinden itibaren hüküm ifade eder. 15-Söz konusu Taslağın 211 maddesinin 14 fıkrasının tamamen kaldırılması veya aşağıdaki şekilde değiştirilmesi: Disiplin işlem ve kararına konu teşkil edecek bir eylemden dolayı aynı zamanda ceza mahkemesinde dava açılması onuncu fıkrada belirtilen savunma hakkı yerine geçer ve Ceza mahkemesince mahkumiyet kararı verilmesi veya verilmemesi hallerine göre işlem tesis edilir. 16- 4458 sayılı Kanunun Geçici 6 ncı maddesinin ilk paragrafında yer alan “meslek kuruluşu şeklinde örgütleninceye kadar aşağıdaki hükümler uygulanır” ifadesine, Taslağın; 207, 208 ve 211 inci maddelerinde başlangıç ifadesi olarak konulması “Oda Kanunu” ile ilgili beklentilerimizin devamı için dayanak oluşturacaktır. 17-137.Maddenin 1. Fıkrasına aşağıdaki şekilde Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri lafzının da derç edilmesi : (1) Gümrük idareleri başvuru üzerine, gümrük idaresince yapılması gereken belirli gümrük işlemlerini yerine getirmek, ödenecek gümrük vergilerini belirlemek ve gümrük gözetiminde belirli kontrolleri gerçekleştirmek üzere 33 üncü madde uyarınca yetkilendirilmiş ekonomik operatör statüsü tanınan kişilere, 205 inci madde uyarınca Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirlerine izin verebilir. 18-142.Maddenin 2. Fıkrasına aşağıdaki şekilde Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri lafzının da derç edilmesi : (2) Eşyaya, ambalajlara veya taşıma araçlarına ayniyet tespitine yönelik olarak tatbik edilen etiket, mühür ve benzeri araçlar, gümrük idaresince veya beklenmeyen hal veya mücbir sebeplerden kaynaklı olanlar haricinde sadece eşyanın veya taşıma araçlarının korunmasını sağlamak için sökülmelerinin veya bozulmalarının zorunlu olduğu durumlarda, gümrük idaresince izin verilmesi halinde ekonomik operatörler ve Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri tarafından sökülebilir ya da bozulabilir. B- Diğer Hususlarla ilgili Görüş ve önerilerimiz: 1) Tebliğin tanımlar bölümüne yeni kavramlar eklenmiştir. Bu tanımlara mevcut yönetmeliğin 3/h maddesinde belirtilen aşağıdaki ibarenin de eklenmesinde fayda var: Zira bekleme süreleriyle ilgi tasfiye hükümleri açısından ziyadesiyle önemli. Taslağın 3./p maddesinden sonra aşağıdaki fıkranın eklenerek diğer fıkraların ona göre teselsül ettirilmesi, (3/p-A) Gümrük işlemlerinin bitirilmesi: Eşyaya ait vergilerin ödenmesini veya kaldırılmasını veya teminata bağlanmasını veya beyannamenin iptal edilmesini veya eşyanın gümrüğe terk edilmesini veya imhasını veya müsadere edilmesini, 2) Gümrük rejimleri 3 ana kategoriye indirgenmiştir.(Serbest Dolaşıma- Özel Rejimler (Transit-Depolama-Özel kullanım-İşleme Rejimi) -İhracat) 3) İşleticilerin Yükümlülükleri konulu 5.maddede Antrepolarla ilgili Gümrüklerin ihdas edileceği ve özel antrepolara Gümrük memuru görevlendirileceğinden bahsedilirken YGM lafzına değinilmemiştir. İlgili memurlarla birlikte YGM kavramının maddeye eklenmesi faydalı mesleğimiz açısından olacaktır. 4)“Ekonomik Operatör” statüsünün verilmesi konulu 34.maddenin (e) fıkrasındaki kişinin daha net bir şekilde Gümrük Müşavirini tanımlaması mesleğimiz açısından faydalı olacaktır. Bu haliyle “Lojistikçiler” tanıma daha yakın olduğu izlenimi vermektedir. 4A) 36.maddenin 1.fıkrasının aşağıdaki şekilde değiştirilmesi: (1) İtiraz başvurusunda bulunulması, itiraz konusu kararın uygulanması itiraz sonuçlanıncaya kadar durdurur. 5) Karar alma süresi 24.maddede Başvurunun kabulü (30-gün) ve Karar alma süresi (120-gün) olarak ikiye ayrılmış. Bu sürenin çok uzun olduğu eskiden olduğu gibi 30 gün olarak kalmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir. Bu süreye uyulamıyorsa zaten idare ek süre verildiğini başvuru sahibine bildiriyor. Ayrıca söz konusu sürelerde cevap verilmezse talebin reddedilmesinden ziyade mutlaka olumlu veya olumsuz bir cevabın verilmesi gerektiğine dair düzenleme yapılması zımnı red açısından da yerinde olacaktır. 6)Süreler Başlıklı 45.maddenin 2.fıkrasının başına aşağıdaki ibarenin eklenmesi: “Süre gün olarak belli edilmişse başladığı gün hesaba katılmaz ve son günün tatil saatinde biter”… 7)Gümrük Kıymetine Dahil edilmeyecek unsurlar başlıklı 56.maddesine aşağıdaki şekilde g) fıkrasının eklenmesi: g) 221.maddenin 4.fıkrasında belirtildiği üzere dökme gelen eşyada yüzde üçü; doğalgaz ürünlerinde (boru hatları ile taşınarak ithal edilenler hariç) ise yüzde 4’ü aşmayacak şekilde Gümrük idaresinin tespit ettiği eksiklikler. 8) 58.maddeye aşağıdaki şekilde (5).fıkra eklenmesi. (5) Bu Kanunda yazan hükümlere açıkça aykırı olmamak kaydıyla, alıcıyla satıcı arasında serbest piyasa koşullarında belirlenen kıymet de gümrük kıymeti olarak belirlenebilir. 9) 59.maddeye aşağıdaki şekilde (8).fıkra eklenmesi. (8) Dökme olarak gelen eşyanın gümrük idaresi tarafından belirlenen tartımı veya ölçümü sırasında meydana gelen ve 221.maddede belirtilen miktarları aşmadığı için özet beyan takibatı gerektirmeyen eksiklikler olması halinde ithalat vergileri bulunan miktar üzerinden hesaplanır. 10) 84.maddenin 1. Fıkrasına renkli kısmın ilavesi : (1) Tebliğ edilen ithalat veya ihracat vergileri, vergi yükümlüsü tarafından 36 ncı ve 82 nci maddelerin (beyanname üzerinde tebliğ edilen vergilerin 15 gün içinde ödenmesi sorun olacaktır. Tescil tarihinden itibaren 30 gün içerisinde gümrük işlemlerinin tamamlanması dolayısıyla vergilerin ödenmesi daha uygun olacağı düşünülmektedir.) ikinci fıkrası hükümleri saklı kalmak üzere, gümrük vergilerinin tebliğ tarihinden itibaren on beş gün içerisinde ödenir. 11) 116.maddede belirtilen Geçici Depolama Statüsündeki eşyanın 90-gün içerisinde gümrük işlemlerinin tamamlanması Limanlardaki yoğunluğu artıracağı gibi, antrepoların önemini de azaltacaktır. Bu bakımdan iş hami nedeniyle bazı antrepoların kapanması gündeme gelebileceği göz ardı edilmemelidir. Doksan günlük sürenin eskiden olduğu gibi Deniz Yolu ile gelenlerde 45-gün; karayolu ile gelenlerde 20-gün olarak teklif edilebilir. 12) 132.maddenin 2/c fıkrasının 3.fıkrasıyla çelişmesi nedeniyle kaldırılması yerinde olacaktır. 13) 137.Maddenin 1. Fıkrasına aşağıdaki şekilde Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri lafzının da derç edilmesi : (1) Gümrük idareleri başvuru üzerine, gümrük idaresince yapılması gereken belirli gümrük işlemlerini yerine getirmek, ödenecek gümrük vergilerini belirlemek ve gümrük gözetiminde belirli kontrolleri gerçekleştirmek üzere 33 üncü madde uyarınca yetkilendirilmiş ekonomik operatör statüsü tanınan kişilere, 205 inci madde uyarınca Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirlerine izin verebilir. 14) 142.Maddenin 2. Fıkrasına aşağıdaki şekilde Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri lafzının da derç edilmesi : (2) Eşyaya, ambalajlara veya taşıma araçlarına ayniyet tespitine yönelik olarak tatbik edilen etiket, mühür ve benzeri araçlar, gümrük idaresince veya beklenmeyen hal veya mücbir sebeplerden kaynaklı olanlar haricinde sadece eşyanın veya taşıma araçlarının korunmasını sağlamak için sökülmelerinin veya bozulmalarının zorunlu olduğu durumlarda, gümrük idaresince izin verilmesi halinde ekonomik operatörler ve Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri tarafından sökülebilir ya da bozulabilir. 15) 143.maddenin 2.fıkrasına “yönetmelikte belirlenen hususlar hariç olmak üzere” ibaresinin eklenmesi. (2) Bir beyan kapsamı eşyanın tümü yönetmelikte belirlenen hususlar hariç olmak üzere aynı anda serbest bırakılır. Birinci fıkranın uygulanması bakımından, beyanın iki veya daha fazla kalemi kapsaması halinde, her kaleme ilişkin bilgiler ayrı bir beyan sayılır. (Zorunlu durumlarda 1 kap ve 1 kalem eşyanın zorunluluk halinde müfrez beyannameyle çekilebilmesi zaruretine binaen) 16) 146.maddesinin 1/3.fıkrasına aşağıdaki şekilde ilave yapılması bekleme sürelerinin yanlış yorumlanması nedeniyle oluşacak suni ihtilafların önünü alacaktır. ç) 167 nci maddenin ikinci fıkrasına göre depolama rejiminde kalış süresi dolan eşya ile üçüncü fıkrasına göre beyannamesi tescil edilen ve süresi içinde 3.maddede tarifi yapıldığı üzere Gümrük(1.maddede belirttiğimiz tanımın öncelikle eklenmesi) işlemleri tamamlanamayan eşya, 17) 149.maddenin 1. Fıkrasının sonuna aşağıdaki gibi bir ekleme yapılabilirse hali hazırda yaşanan belge temini probleminin önü alınmış olur. (1) …….Ancak Dahilde İşleme Rejimine tabi tutulan eşyanın bu rejime tabi tutulmasına ilişkin Gümrük beyannamesinin ekindeki belgeler dışında yeni belge veya ilgili kurumlardan ayrıca uygunluk yazısı aranmaz. 18) 154.maddede Türkiye'de kayıtlı veya tescilli ve Türk bandırası taşıyan gemilerin, başka ülke veya bölgelerin kara sularından çıkarttığı deniz balıkçılığı ürünleri ve diğer deniz ürünlerine ithalat vergileriyle ilgili muafiyet getirilmiş. Türk bayraklı Gemicilik ile balıkçılık açısından olumlu olacağı değerlendiriliyor. 19) Geriye dönük izinlerle ilgili 156.maddenin d) fıkrasındaki 3-yıllık süre ciddi sıkıntılara gebe olabileceğinden bu fıkranın kaldırılması, 20) 168.maddenin 4.fıkrasının sonuna; 170.maddenin 4. Ve 5. Fıkraların sonuna aşağıdaki ibarenin eklenmesi halinde Dökme Olarak gelen ve ölçüm veya tartım aletleri arasındaki farktan kaynaklanan miktar farklılıklarına çözüm getirilmiş olur. (4)…..Ayrıca Dökme olarak gelen ve miktar tespiti yapıldık sonra antrepolara alınan eşyaların izin sahibi veya rejim hak sahibinin kusur ve kabahatinden kaynaklanmayan ölçüm cihazları veya ölçüm yöntemleri arasındaki miktar farkları dikkate alınmaz. Zorunluluk halinde ölçüm cihazları veya ölçüm yöntemleri arasında tolerans farkı belirlemeye bakanlık yetkilidir. 21) 181. Maddeye aşağıdaki gibi (7) fıkra eklenmesi durumunda Süre müracaatlarında yaşanan sıkıntının önü alınmış olur. (7)Nihai Kullanım Rejimine Tabi tutulan eşyanın süresi, izin hak sahibinin haklı gerekçelere dayanan başvurusu üzerine, izni veren gümrük idaresince uzatılabilir. 22) 217.maddenin (9). Fıkrasının sonuna aşağıdaki ibarenin eklenmesi sürenin tasarruflu kullanılması bakımından ve hak mahrumiyetinin önlenmesi açısından önemlidir. (9)……hatalı tebliğ edilen ek tahakkuk ve ceza kararlarının düzeltilmesi için yükümlü de talepte bulunabilir. 23) 218. Ve 219. maddelerin (3) fıkrasının aşağıdaki şekilde düzeltilmesi hem eşyanın tabiatına uygun, hem dürüst mükellefi teşvik hem de ticaretin kolaylaştırılmasıyla ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata uygun olacaktır. (3) Yukarıda belirtilen aykırılıkların gümrük idaresince tespit edilmesinden önce beyan sahibince bildirilmesi durumunda 224 üncü maddenin birinci fıkra hükmüne göre işlem yapılır. 24) 220.maddenin 1. Fıkarsının aşağıdaki şekilde değiştirilmesi hali hazırda bu anlamda sıkıntı yaşayan yükümlülerin derdine derman olacaktır. (1) Teminat alınmış olsa bile, gümrük işlemlerine başlanmadan veya bu işlemler bitirilip gümrük idaresinin veya belli bir kurumun iznini gerektiren bir durumda bu izin alınmadan geçici depolama yerleri,…… 25) ) 220.maddenin 2. Fıkrasının sonuna aşağıdaki ibarenin eklenmesi. (2)…..Ancak Dökme olarak gelen ve miktar tespiti yapıldık sonra antrepolara alınan eşyaların izin sahibi veya rejim hak sahibinin kusur ve kabahatinden kaynaklanmayan ölçüm cihazları veya ölçüm yöntemleri arasındaki miktar farkları dikkate alınmaz. Zorunluluk halinde ölçüm cihazları veya ölçüm yöntemleri arasında tolerans farkı belirlemeye bakanlık yetkilidir. 26) 221. Maddenin 4. fıkrasına aşağıdaki şekilde ilave yapılması bu konudaki sıkıntaların da aşılmasına katkı sağlayacaktır. (4)Dökme gelen eşyada yüzde üçü aşmayacak şekilde eşya cinsi itibarıyla Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenecek oranlardaki eksiklik ve fazlalıklar için takibat yapılmaz. Doğalgaz ürünlerinde boru hatları ile taşınarak ithal edilenler hariç bu oran % 4’ü aşmayacak şekilde uygulanır. Bu oranlar içerisinde kalmak şartıyla işlemler gümrük idaresince tespit edilen miktarlara göre sonuçlandırılır ve her hangi bir cezai yaptırım uygulanmaz. 27) 222.maddenin 1. Fıkrasına aşağıdaki fıkranın eklenmesinin konuyu belirgin hale getireceği için bu anlamda Gümrüklenmiş Değer ile Vergilerin iki katı olarak uygulanan cezai yaptırımda muhtemel farklı uygulamaların önü alınacaktır. (1) (1) 224 üncü maddenin üçüncü fıkrasının (h), (k) ve (l) bentleri, dördüncü fıkrasının (f) ve (g) bentleri ile beşinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen durumlar hariç, dahilde işleme rejimi ile geçici kabul rejimine ilişkin hükümlerin ihlali halinde eşyanın gümrüklenmiş değerinin iki katı, tam muafiyet suretiyle geçici olarak ithal edilen özel kullanıma mahsus taşıtlar için gümrük vergileri tutarının dörtte biri oranında para cezası verilir. Ancak; dâhilde işleme rejimi kapsamı ithal eşyasının, gümrük gözetiminden gümrük mevzuatına aykırı olarak çıkarılmamış olduğunun tespiti veya söz konusu eşyanın işleme faaliyetindeki hali veya işlem görmüş ürün hali de dahil olmak üzere rejim çerçevesinde izin verilen yerlerde tespiti halinde, ithal eşyasının gümrük vergileri tutarının iki katı oranında para cezası verilir. Tam muafiyet suretiyle geçici olarak ithal edilen özel kullanıma mahsus taşıtlar hariç olmak üzere, geçici kabul rejimi kapsamında ithal edilen eşyanın süresi içerisinde başka bir gümrük rejimine tabi tutulmaması, yeniden ihraç, imha veya gümrüğe terk edilmemesi durumunda ithal eşyasının tahsis yeri, tahsis amacı ve giriş ayniyetine uygun olarak bulunduğunun tespiti halinde gümrük vergileri tutarının iki katı oranında para cezası verilir. Her iki durumda cezanın ödeme süresi içinde eşyanın bir gümrük rejimine tabi tutulmaması, yeniden ihraç, imha veya gümrüğe terk edilmemesi halinde eşyanın gümrük vergileri tutarında para cezası tahsil edilir. |