4458 Sayılı Gümrük kanununa Bağlı Gümrük Yönetmeliğinin bazı maddelerinde değişiklik; bazı maddelerine ise ilave yapılmış olup, söz konusu değişiklik cetveli karşılaştırmalı olarak aşağıdadır:
22.01.2016 Tarihli Yönetmelik ile
Yapılan Değişiklikler |
MADDE 1 –7/10/2009 tarihli ve 27369 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Gümrük Yönetmeliğinin 51 inci maddesinin onuncu fıkrasında yer
alan “de bir örneğinin” ibaresi “Bakanlıkça belirlenen veri alanlarının”
olarak değiştirilmiştir. |
Eski
Fiilen ödenen veya ödenecek olan fiyata ilave edilecek unsurlar
MADDE 51-............................................................................................................
............................................................................................................................................
(10) Nakliyat abonman sözleşmesi kapsamında yapılan taşımalarda;
beyannameye eklenen sigorta poliçesinde, nakliyat abonman sözleşmesine
istinaden düzenlendiğinin belirtilmiş olması, bu poliçenin nakliyat abonman
sözleşmesi esaslarına uygun bulunması ve sigorta poliçesi ile birlikte
nakliyat abonman sözleşmesinin de bir
örneğinin sistemde kayıtlı bulunması ve gümrük idareleri tarafından
sorgulanabilmesi koşullarıyla, eşya Türkiye'ye geldikten sonra düzenlenmiş
sigorta poliçeleri, gümrük idaresince yapılacak inceleme sonucunda gerekli
koşulları taşıdığının anlaşılması halinde kabul edilir. |
Yeni
Fiilen ödenen veya ödenecek olan fiyata ilave edilecek unsurlar
MADDE 51-............................................................................................................
............................................................................................................................................
(10) Nakliyat abonman sözleşmesi kapsamında yapılan taşımalarda;
beyannameye eklenen sigorta poliçesinde, nakliyat abonman sözleşmesine
istinaden düzenlendiğinin belirtilmiş olması, bu poliçenin nakliyat abonman
sözleşmesi esaslarına uygun bulunması ve sigorta poliçesi ile birlikte
nakliyat abonman sözleşmesinin Bakanlıkça
belirlenen veri alanlarının sistemde kayıtlı bulunması ve gümrük
idareleri tarafından sorgulanabilmesi koşullarıyla, eşya Türkiye'ye geldikten
sonra düzenlenmiş sigorta poliçeleri, gümrük idaresince yapılacak inceleme
sonucunda gerekli koşulları taşıdığının anlaşılması halinde kabul edilir. |
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 72/Ş maddesinin birinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. |
Eski
Gümrük gözetimi ve kontrolü kapsamında işletmelerin yükümlülükleri
MADDE 72/Ş – (1) Kanunun 218 inci maddesinde belirtilen
işleticiler, gümrük gözetim ve kontrolü işlemlerinin yapılmasını sağlamak
üzere bedelsiz olarak;
a) İhtiyaç duyulan ve teknik özellikleri Bakanlıkça
belirlenecek aşağıda sayılan sistem, tesis, donanım ve yazılımları;
1) Araç ve eşyanın harici olarak kontrolüne yardımcı
olan eşya, araç ve konteyner tarama sistemlerini,
2) Kapalı devre televizyon sistemleri dahil gümrüklü
yer ve sahalarda elektronik izleme sistemleri ve bu sistemlerin yönetildiği
ve takip edildiği izleme merkezlerini,
3) Araç ve konteyner kimlik tanımlama sistemlerini,
4) Radyasyon tespit sistemlerini,
5) Yolcu, eşya ve araçların fiziki aramasının etkin bir şekilde
yapılabileceği kapalı arama tesisleri ile gümrük muayenesinin yapılabileceği
uygun yerleri,
6) Diğer teknik donanım ve malzeme ile otomasyon
sistemleri ve yazılımlarını,
b) Bunların düzenli olarak işletilmesi,
güncellenmesi, Bakanlık sistemleriyle uyumlu hale getirilmesi ile bakım ve
onarımlarını,
c) .....yürürlükten kaldırılmıştır.
ç) .....yürürlükten kaldırılmıştır.
d) Kişi, eşya ve taşıt trafiğine
ilişkin olarak kullandıkları otomasyon sistemleri ve yazılımlara gümrük idaresince erişimin sağlanması ve/veya
gümrük idaresince kullanılan otomasyon sistemlerine veri aktarımının düzenli
ve kesintisiz olarak yapılmasını,
e) 72 ve 72/S maddelerinde belirtilen gözetim önlemleri ile kişi, eşya ve
taşıtların gümrük işlemleri tamamlanmadan gümrüklü yer ve sahalardan
çıkmalarını önlemeye yönelik gümrük idaresince talep edilen gerekli
tedbirleri almayı,
f) Gümrük idaresince bilgisayar veri işleme tekniği yoluyla iletilen
veri, mesaj ve talimatların gereğinin yerine getirilmesini,
g) Aksi belirtilmedikçe, gümrük idaresince bildirilen ve gizli tutulması
istenilen bilgileri açıklamamayı,
ğ) .....yürürlükten kaldırılmıştır.
sağlamakla yükümlüdürler. |
Yeni
Gümrük gözetimi ve kontrolü kapsamında işletmelerin yükümlülükleri
MADDE 72/Ş – (1) Kanunun 218 inci maddesinde belirtilen işleticiler;
a) Gümrük gözetim ve kontrolü işlemlerinin yapılmasını gerçekleştirmek
üzere bedelsiz olarak;
1) Eşya, yolcu ve araçların fiziki aramasının etkin bir şekilde
yapılabileceği kapalı arama tesisleri ile gümrük muayenesinin yapılabileceği
uygun yerlerin teminini,
2) Eşya, yolcu ve taşıt trafiğine
ilişkin olarak kullandıkları otomasyon sistemlerine, yazılımlara ve CCTV kamera sistemlerine gümrük idaresince
erişimin sağlanması ve/veya bunlardan gümrük idaresince kullanılan sistemlere
veri aktarımının düzenli ve kesintisiz olarak yapılmasını,
3) Birinci alt bentte belirtilen yer ve tesislerin
bakım ve onarımlarının gerçekleştirilmesi ile ikinci alt bentte belirtilen
sistemlerin düzenli olarak işletilmesi, güncellenmesi ve Bakanlık
sistemleriyle uyumlu hale getirilmesini,
4) 72 ve 72/S maddelerinde belirtilen gözetim önlemleri ile kişi, eşya ve
taşıtların gümrük işlemleri tamamlanmadan gümrüklü yer ve sahalardan
çıkmalarını önlemeye yönelik gümrük idaresince talep edilen gerekli
tedbirlerin alınmasını,
sağlamak,
b) Gümrük idaresince bilgisayar veri işleme tekniği yoluyla iletilen
veri, mesaj ve talimatların gereğini yerine getirmek,
c) Aksi belirtilmedikçe, gümrük idaresince bildirilen ve gizli tutulması
istenilen bilgileri açıklamamak,
ile yükümlüdürler. |
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 79 uncu maddesinin ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. |
Eski
Geçici depolama yerleri
MADDE 79- ........................................................................................
(2) Ağır ve havaleli eşyanın konulmasına mahsus olmak üzere, limanlar
gibi gümrük işlemlerinin yapıldığı yerlerde bulunan geçici depolama
yerlerinin mütemmim cüz'ü niteliğindeki açık alanlar ile yolcu eşyasının, yolcu beraberinde getirilip gümrüğe
sunulmasından sonra gümrükçe onaylanmış bir işlem veya kullanıma tabi
tutuluncaya kadar konulduğu yolcu
salonlarındaki gümrük ambarları da,
geçici depolama yeri addolunur. Yolcu eşyası buralarda üç ay kalabilir. Bu
süre, talep halinde mücbir sebep belgesi aranmaksızın ilgili gümrük
müdürlüğünce üç aya kadar uzatılabilir.
........................................................................................ |
Yeni
Geçici depolama yerleri
MADDE 79- ........................................................................................
(2) Ağır ve havaleli eşyanın konulmasına mahsus olmak üzere, limanlar
gibi gümrük işlemlerinin yapıldığı yerlerde bulunan geçici depolama
yerlerinin mütemmim cüz’ü niteliğindeki açık alanlar; yolcu eşyasının, yolcu
beraberinde getirilip gümrüğe sunulmasından sonra gümrükçe onaylanmış bir
işlem veya kullanıma tabi tutuluncaya kadar konulduğu gümrük ambarları ile bu ambarların mütemmim cüz’ü niteliğindeki
ithalat vergilerinden tam muafiyet suretiyle geçici ithal edilen ve yurt dışı
edilmek ya da gümrükçe onaylanmış bir işlem veya kullanıma tabi tutulmak
üzere gümrük idarelerince teslim alınan kişisel kullanıma mahsus kara
taşıtlarının konulduğu yerler de geçici depolama yeri addolunur. Yolcu
eşyası ve taşıtlar buralarda üç ay
kalabilir. Bu süre, talep halinde mücbir sebep belgesi aranmaksızın ilgili
gümrük müdürlüğünce üç aya kadar uzatılabilir.
........................................................................................ |
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 86 ncı maddesinin ikinci fıkrasının
birinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. |
Eski
Süresi içerisinde gümrükçe onaylanmış bir işlem veya kullanıma tabi
tutulmayan eşya
MADDE 86-..................................................................................
(2) Kanunun 46 ncı maddesi ile ve bu Yönetmeliğin 76 ncı maddesinde belirtilen süreler içerisinde gümrükçe
onaylanmış bir işlem veya kullanım belirlenerek buna ilişkin işlemlere
başlanmayan eşya hakkında herhangi bir adli veya idari takibat olmaması
halinde tasfiye hükümleri uygulanır. Gümrük idareleri, bu tür eşyayı durumu
belirleninceye kadar eşya sahibinin risk ve hesabına gümrüğün denetimindeki
uygun göreceği bir yere sevk edebilir veya söz konusu eşya sahipleri hesabına
geçici depolama yeri işleticisince antrepoya kaldırılabilir. Bu tür
işlemlerin yapılması sırasında eşya hakkında tasfiye hükümlerinin
uygulanmasına devam olunur. |
Yeni
Süresi içerisinde gümrükçe onaylanmış bir işlem veya kullanıma tabi
tutulmayan eşya
MADDE 86-..................................................................................
(2) Kanunun 46 ncı ve 48 inci maddeleri ile
bu Yönetmeliğin 76 ncı ve 79 uncu maddelerinde belirtilen süreler içerisinde
gümrükçe onaylanmış bir işlem veya kullanım belirlenerek buna ilişkin
işlemlere başlanmayan eşya ile kişisel
kullanıma mahsus kara taşıtları hakkında herhangi bir adli veya idari
takibat olmaması halinde tasfiye hükümleri uygulanır. Gümrük idareleri, bu
tür eşyayı durumu belirleninceye kadar eşya sahibinin risk ve hesabına
gümrüğün denetimindeki uygun göreceği bir yere sevk edebilir veya söz konusu
eşya sahipleri hesabına geçici depolama yeri işleticisince antrepoya
kaldırılabilir. Bu tür işlemlerin yapılması sırasında eşya hakkında tasfiye
hükümlerinin uygulanmasına devam olunur. |
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 96 ncı maddesinin ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. |
Eski
Eşyanın başka bir geçici depolama yeri veya antrepoya nakli ve geçici
depolama yerindeki eşyanın başkasına devri
MADDE 96 – (1) Başka bir gümrük idaresi denetimindeki geçici depolama
yerine veya antrepoya nakli istenen eşya, transit rejimi hükümlerine göre
taşınır.
(2) 333 üncü madde hükmü aynı
zamanda geçici depolama işlemlerinde de uygulanır. |
Yeni
Eşyanın başka bir geçici depolama yeri veya antrepoya nakli ve geçici
depolama yerindeki eşyanın başkasına devri
MADDE 96 – (1) Başka bir gümrük idaresi denetimindeki geçici depolama
yerine veya antrepoya nakli istenen eşya, transit rejimi hükümlerine göre
taşınır.
(2) 333 üncü maddenin birinci, ikinci ve
beşinci fıkra hükümleri aynı zamanda geçici depolama işlemlerinde de
uygulanır. Eşyanın devri ile birlikte gümrük
vergileri ile para cezaları da dâhil olmak üzere eşya ile ilgili hukuki
sorumluluklar devralana geçer. |
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 196 ncı maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir. |
Eski
Laboratuvar tahliline tabi tutulacak eşya
MADDE 196 – ...................................................................................
.................................................................................................................... |
Yeni
Laboratuvar tahliline tabi tutulacak eşya
MADDE 196 – ...................................................................................
....................................................................................................................
(7) Özel Tüketim Vergisi Kanunu eki (I) sayılı liste
kapsamında yer alan eşya hariç olmak üzere birinci fıkrada belirtilen eşyanın
transit rejimi beyanında bulunulduğu durumda, beyanın belge kontrolüne tabi
tutulması ya da fiziki muayeneye tabi tutulan eşyanın niteliği itibarıyla
gümrük tarife istatistik pozisyonunun tespitinin mümkün olması halinde eşya
laboratuvar tahliline tabi tutulmaz. Ayrıca, transit rejimine tabi tutulan
birinci fıkranın (a) bendinde belirtilen eşyanın ayniyetinin korunmasına
ilişkin usul ve esasların Bakanlıkça belirlendiği durumlarda, ilgili usul ve
esaslar çerçevesinde işlem yapılır. |
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 199 uncu maddesinin birinci fıkrasının
(ç) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. |
Eski
Numunelerin miktarı, etiketlenmesi ve mühürlenmesi
MADDE 199- (1) Numunelerin miktarı, etiketlenmesi ve
mühürlenmesi ile ilgili hususlar aşağıdaki gibidir.
a) Numuneler, beyan edilen eşyayı temsil edecek şekilde ve en az iki
tahlile yetecek miktarda (orijinal ambalajlı, kıymetli, az miktarda bulunan
ve benzeri durumlardaki numuneler hariç, petrol ürünlerinde ve alkollerde en
az 1 litre, diğer sıvı numunelerde en az ½ litre, toz örneklerde ise en az
250 gram) alınır.
b) Gümrük idareleri aldıkları numuneler karşılığında herhangi bir bedel
ödemekle yükümlü değildir.
c) Her numune kabına ek-26'da yer alan örneğine uygun etiket
yapıştırılır. Etiketler silinmeyecek sabit mürekkepli kalemle yazılır ve
numune kabının kapağına değil, kabın kendisine yapıştırılır.
ç) Kapalı kaplar içine veya şişelere konan numunelerin ağızları numuneyi
alan muayene ile görevli memur tarafından eritilmiş mum üzerine okunaklı bir
şekilde mühür tatbik edilerek kapatılır. Numunelerin mühürlenmesinde Müsteşarlık tarafından bu amaçla temin
edilerek personele teslim edilen şahsi sicil numarasını havi (içeren) mühür kullanılır. |
Yeni
Numunelerin miktarı, etiketlenmesi ve mühürlenmesi
MADDE 199- (1) Numunelerin miktarı, etiketlenmesi ve mühürlenmesi ile ilgili
hususlar aşağıdaki gibidir.
a) Numuneler, beyan edilen eşyayı temsil edecek şekilde ve en az iki
tahlile yetecek miktarda (orijinal ambalajlı, kıymetli, az miktarda bulunan
ve benzeri durumlardaki numuneler hariç, petrol ürünlerinde ve alkollerde en
az 1 litre, diğer sıvı numunelerde en az ½ litre, toz örneklerde ise en az
250 gram) alınır.
b) Gümrük idareleri aldıkları numuneler karşılığında herhangi bir bedel
ödemekle yükümlü değildir.
c) Her numune kabına ek-26'da yer alan örneğine uygun etiket
yapıştırılır. Etiketler silinmeyecek sabit mürekkepli kalemle yazılır ve
numune kabının kapağına değil, kabın kendisine yapıştırılır.
ç) Kapalı kaplar içine veya şişelere konan numunelerin ağızları numuneyi
alan muayene ile görevli memur tarafından güvenlik
mührü ya da eritilmiş mum üzerine okunaklı bir şekilde tatbik edilen mühürle kapatılır. Mum mühür tatbik edilecek numunelerin mühürlenmesinde Bakanlık tarafından bu amaçla temin edilerek
personele teslim edilen şahsi sicil numarasını taşıyan mühür kullanılır. Ayrıca güvenlik bantlı ve
numaralandırılmış torbalar kullanılabilir. |
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 224 üncü maddesine aşağıdaki fıkralar
eklenmiştir. |
Eski
Basitleştirme izninin genel koşulları ve mali yeterlilik
MADDE 224 -........................................................................................
.................................................................................................................................... |
Yeni
Basitleştirme izninin genel koşulları ve mali yeterlilik
MADDE 224 -........................................................................................
....................................................................................................................................
(3) Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri,
iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile sermayesinin
tamamı bir iktisadi devlet teşekkülüne veya kamu iktisadi kuruluşuna ait
bağlı müesseselerin başvurularında bu maddede belirtilen şartlar aranmaz.
(4) Taşıma türlerine özgü basitleştirmelerde, bu
maddede sayılan koşullara ek olarak aranacak özel koşullar ve bu maddede
belirtilen şartların aranmayacağı haller Bakanlıkça belirlenir. |
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 232 nci maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir. |
Eski
Hareket idaresinde transit beyanı
MADDE 232 – ........................................................................................
.................................................................................................................................... |
Yeni
Hareket idaresinde transit beyanı
MADDE 232 –........................................................................................
....................................................................................................................................
(3) Asıl sorumlu tarafından bilgisayarlı transit
sistemi üzerinden yapılan ve beyanın yapıldığı tarihten itibaren otuz gün
içerisinde kabul işlemi yapılmak üzere hareket idaresine sunulmayan transit
beyanları hareket idaresince geri çevrilir. Bu durumdaki transit beyanları da
dâhil olmak üzere, hareket idaresince kabul işlemi yapılmayan transit
beyanlarının geri çevrilmesi durumunda Kanunun 241 inci maddesi uyarınca
işlem yapılmaz. |
MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 264 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. |
Eski
Havayolu ile taşımalara ilişkin basitleştirilmiş usul
MADDE 264 – (1) Ortak Transit
Sözleşmesi Ek I Madde 111 ve 112’ye uygun olarak basitleştirilmiş usulü
uygulama izni başvurusunda;
a) İlgili havayolu şirketinin adı,
b) Başvuru gerekçeleri,
c) Faaliyetlerin tanımı (trafik hacmi, uçuş türü),
ç) Manifesto kullanımının tanımı ve koşulları,
d) İlgili uluslararası havalimanları,
belirtilir.
(2) İzin, 46 no.lu eke uygun olarak düzenlenir. |
Yeni
Havayolu ile taşımalara ilişkin basitleştirilmiş usul
MADDE 264 – (1) Transit rejimi çerçevesinde eşyanın havayolu ile
basitleştirilmiş usulde taşınmasına ilişkin yapılacak izin başvurusunda,
başvuru sahibinin serbest bölgeler hariç Türkiye Gümrük Bölgesinde en az iki
yıldır yerleşik olması, başkası adına ve namına hareket etmemesi, düzenli
olarak transit işlemleri yapması ve Yönetim Kurulu üyeleri, sermayesinin
yüzde onundan fazlasına sahip gerçek kişiler ile gümrük ve dış ticaret
işlemlerinde temsil yetkisini haiz çalışanlarının 224 üncü maddenin birinci
fıkrasının (c) bendinde belirtilen mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş
ceza veya mahkûmiyet kararının bulunmaması şartı aranır. Bu kapsamda
yapılacak başvurularda, 224 üncü maddede belirtilen diğer koşullar aranmaz.
(2) Birinci fıkrada belirtilen koşulları taşıdığını 225
inci maddenin ikinci fıkrasının ilgili bentlerinde sayılan belgeler ile
tevsik eden havayolu firmalarına Bakanlıkça basitleştirme izni verilebilir.
Basitleştirme izni kapsamında hareket ve varış idaresinde yapılacak işlemler,
izin sahibi asıl sorumlunun yükümlülükleri ve izne ilişkin diğer hususlar
Bakanlıkça belirlenir. |
MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 323 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (c)
bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. |
Eski
Faiz
MADDE 323- (1) Geçici ithalat rejimi ile dahilde işleme
rejiminde işlem görmüş ürün veya ithal eşyası için gümrük yükümlülüğü doğması
halinde, ithalat vergilerine ilave olarak Kanunun 207 nci maddesi uyarınca
belirlenecek gecikme zammı oranında faiz tahsil edilir.
(2) Birinci fıkra hükmü;
a) Kanunun 194 üncü maddesi uyarınca bir gümrük yükümlülüğünün doğması
halinde,
b) Kanunun 164 üncü maddesi çerçevesinde imha sırasında ortaya çıkan
hurda, atık ve döküntülerin serbest dolaşıma giriş rejimine tabi tutulması
durumunda,
c) 359 uncu maddede belirtilen işlem görmüş ikincil ürünlerin serbest
dolaşıma giriş rejimine tabi tutulması durumunda,
d) Teminatın nakit olarak alınmış olması durumunda,
e) Kanunun 181 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca
ithalat vergilerine tabi eşyanın ithalat vergilerinden kısmi muafiyet
suretiyle geçici ithali halinde % 3'ü üzerinden kesin olarak alınan ithalat
vergilerinin tahsili yapılan kısmına ve Kanunun 131 inci maddesi uyarınca
Bakanlar Kurulu Kararı ile ithalat vergilerinden tam muafiyet suretiyle
geçici ithal edilecek taşıtlar, konteynerler, paletler, yolcular tarafından
ithal edilen kişisel eşya ve sportif amaçlı eşya, ses, görüntü veya veri
taşıyan eşya ve turistik reklam malzemesi, sergilenmek veya satılmak amacıyla
getirilen eşya, doğal afetlerde gönderilen yardım malzemesi, sanat eşyası,
antika eşya ve mücevherat, tip onaylama işlemi için getirilen eşyanın serbest
dolaşıma girişi esnasında doğan gümrük yükümlülüğünde,
uygulanmaz. |
Yeni
Faiz
MADDE 323- (1) Geçici ithalat rejimi ile dahilde işleme rejiminde işlem görmüş ürün
veya ithal eşyası için gümrük yükümlülüğü doğması halinde, ithalat
vergilerine ilave olarak Kanunun 207 nci maddesi uyarınca belirlenecek
gecikme zammı oranında faiz tahsil edilir.
(2) Birinci fıkra hükmü;
a) Kanunun 194 üncü maddesi uyarınca bir gümrük yükümlülüğünün doğması
halinde,
b) Kanunun 164 üncü maddesi çerçevesinde imha sırasında ortaya çıkan
hurda, atık ve döküntülerin serbest dolaşıma giriş rejimine tabi tutulması
durumunda,
c) 359 uncu maddenin birinci fıkrasında belirtilen
işlem görmüş ikincil ürünlerin serbest dolaşıma giriş rejimine tabi tutulması
durumunda,
d) Teminatın nakit olarak alınmış olması durumunda,
e) Kanunun 181 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca
ithalat vergilerine tabi eşyanın ithalat vergilerinden kısmi muafiyet
suretiyle geçici ithali halinde % 3'ü üzerinden kesin olarak alınan ithalat
vergilerinin tahsili yapılan kısmına ve Kanunun 131 inci maddesi uyarınca
Bakanlar Kurulu Kararı ile ithalat vergilerinden tam muafiyet suretiyle
geçici ithal edilecek taşıtlar, konteynerler, paletler, yolcular tarafından
ithal edilen kişisel eşya ve sportif amaçlı eşya, ses, görüntü veya veri
taşıyan eşya ve turistik reklam malzemesi, sergilenmek veya satılmak amacıyla
getirilen eşya, doğal afetlerde gönderilen yardım malzemesi, sanat eşyası,
antika eşya ve mücevherat, tip onaylama işlemi için getirilen eşyanın serbest
dolaşıma girişi esnasında doğan gümrük yükümlülüğünde,
uygulanmaz. |
MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 333 üncü maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir. |
Eski
Antrepolardaki eşyanın başkasına devri
MADDE 333- ........................................................................................
.................................................................................................................................... |
Yeni
Antrepolardaki eşyanın başkasına devri
MADDE 333- ........................................................................................
....................................................................................................................................
(5) Devralanın onaylanmış kişi veya yetkilendirilmiş
yükümlü statüsüne sahip olması ya da aşağıdaki koşulları taşıması ve ilgili
Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüklerince yıllık kontroller sonucunda (b) ile
(ç) bentlerindeki koşulların sağlandığının tespit edilmesi halinde gümrük
antrepolarında depolanan solvent ve baz yağın satış suretiyle devrinde
birinci fıkranın ikinci cümlesi uygulanmaz:
a) Devralan firmanın en az iki yıldır faaliyette
bulunması.
b) Usulsüzlük ve vergi cezaları ile ilgili olarak;
1) Geriye dönük son bir yıl içinde işlem gören
beyanname sayısının % 2’sini aşan sayıda vergi kaybına neden olan gümrük
mevzuatı ihlali nedeniyle ceza uygulanmamış olması,
2) Geriye dönük son bir yıl içinde işlem gören
beyanname sayısının % 5’ini aşan sayıda gümrük mevzuatının ihlali nedeniyle
usulsüzlük cezası uygulanmamış olması.
c) Gümrük ve vergi mevzuatları uyarınca haklarında
ödenmemiş herhangi bir vergi, ceza ve fer’i amme borcu bulunmaması.
ç) Yönetim Kurulu üyeleri, sermayesinin yüzde
onundan fazlasına sahip gerçek kişiler ile gümrük ve dış ticaret işlemlerinde
temsil yetkisini haiz çalışanlarının; devletin güvenliğine karşı suçlar,
anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, devlet sırlarına karşı
suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, güveni kötüye kullanma,
hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, hileli iflas,
yalan tanıklık, suç uydurma ve iftira suçları ile ihaleye fesat karıştırma,
edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini
aklama suçlarından mülga 1/3/1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanunu ile
26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa, vergi kaçakçılığı veya
vergi kaçakçılığına teşebbüs suçlarından 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi
Usul Kanununa, mülga 7/1/1932 tarihli ve 1918 sayılı Kaçakçılığın Men ve
Takibine Dair Kanuna, mülga 10/7/2003 tarihli ve 4926 sayılı Kaçakçılıkla
Mücadele Kanununa, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele
Kanununa, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması,
Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununa, 20/2/1930 tarihli ve 1567 sayılı
Türk Parasının Kıymetini Koruma Hakkında Kanuna, 4/12/2003 tarihli ve 5015
sayılı Petrol Piyasası Kanununa, 11/10/2006 tarihli ve 5549 sayılı Suç
Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanuna, 12/6/1933 tarihli ve
2313 sayılı Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanuna, 3/6/1986
tarihli ve 3298 sayılı Uyuşturucu Maddelerle ilgili Kanuna muhalefetten ceza
veya mahkumiyet kararı bulunmaması. |
MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 476 ncı maddesinin birinci fıkrasında
yer alan “farklı renkteki” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır. |
Eski
Deniz ve hava taşıtlarına yakıt ve kumanya verilmesi
MADDE 476 - (1) Geçici depolama yeri veya antrepoda bulunan ve
henüz serbest dolaşıma girmemiş olan farklı
renkteki yakıt ve yağlar ile mürettebat ve yolcuların yiyecek, içecek,
sigara ve alkollü içkiler de dahil olmak üzere kumanyaları transit rejimi
hükümlerine göre deniz ve hava taşıtlarına verilir. Kaçakçılıkla mücadele
eden birimlere bu kapsamda yakıt ve yağ verilir. |
Yeni
Deniz ve hava taşıtlarına yakıt ve kumanya verilmesi
MADDE 476 - (1) Geçici depolama yeri veya antrepoda bulunan ve henüz serbest
dolaşıma girmemiş olan yakıt ve yağlar ile mürettebat ve yolcuların yiyecek,
içecek, sigara ve alkollü içkiler de dahil olmak üzere kumanyaları transit
rejimi hükümlerine göre deniz ve hava taşıtlarına verilir. Kaçakçılıkla
mücadele eden birimlere bu kapsamda yakıt ve yağ verilir. |
MADDE 14 – Aynı Yönetmeliğin 512 nci maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir. |
Eski
Geçici depolama yeri işleticilerinde aranacak şartlar
MADDE 512- ........................................................................................
.................................................................................................................................... |
Yeni
Geçici depolama yeri işleticilerinde aranacak şartlar
MADDE 512- ........................................................................................
....................................................................................................................................
(5) 517 nci maddenin dördüncü fıkrasında sayılan
kişilerin, geçici depolama yeri açma ve işletme izin başvuruları ile geçici
depolama yeri devir başvuruları, birinci fıkrada sayılan fiillere ilişkin
gümrük idaresince sürdürülen suistimal, yolsuzluk veya kaçakçılık kapsamında
inceleme veya araştırmaya rastlanılması halinde inceleme veya araştırma
sonuçlanıncaya kadar reddedilir. |
MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 517 nci maddesinin üçüncü fıkrasında yer
alan “üçüncü” ibaresi “sekizinci” olarak değiştirilmiş, dördüncü fıkrasının
sonuna aşağıdaki cümle ile maddenin sonuna aşağıdaki fıkralar eklenmiştir. |
Eski
Geçici depolama yeri işletme izninin geri alınması
MADDE 517 – (1) Taahhütlerini ve Yönetmelikte belirtilen
yükümlülüklerini yerine getirmeyen geçici depolama yeri işleticilerine
tebligat yapılarak bir yılı geçmeyecek şekilde belirlenen süre içerisinde bu
yükümlülüklerini yerine getirmeleri, aksi halde verilen süre sonunda geçici
depolama yeri açma ve işletme izninin geri alınacağı bildirilir. İstenen
hususlar yerine getirilmediği takdirde, durum ilgili bölge müdürlüğü
aracılığıyla Bakanlığa iletilir. Bakanlıkça işletme izni geri alınır.
(2) Gümrük ve Ticaret Müfettişi ve Müfettiş yardımcıları ile gümrük idare
amirleri veya yetkili kılınacak görevliler tarafından yapılacak denetleme
neticesinde kaçakçılık gibi bir suistimal ve/veya yolsuzluk saptanması
halinde, geçici depolama yeri geçici olarak derhal kapatılır ve durum
Bakanlığa iletilir. Yapılacak inceleme sonucunda geçici depolama yeri açma ve
işletme izni Bakanlıkça geri alınabilir.
(3) İznin geri alındığı hallerde de geçici depolama yerlerindeki eşya
hakkında 516 ncı maddenin üçüncü fıkrası hükümleri uygulanır.
(4) 516 ncı madde hükümleri çerçevesinde sahiplerinin isteği ile
kapatılma hali hariç, geçici depolama yeri açma ve işletme izni geri alınan;
a) Gerçek kişilere,
b) Tüzel kişilere,
c) Tüzel kişiliğin yönetim kurulu üyelerine, şirketi temsile yetkili
kişilere ve şirket sermayesinin %10 veya daha fazlasına sahip gerçek
kişilere,
ç) (c) bendinde belirtilen gerçek kişilerin yer aldığı diğer tüzel
kişilere,
iznin geri alındığı tarihten itibaren 5 yıl süre ile yeniden geçici
depolama açma izni verilmez. |
Yeni
Geçici depolama yeri işletme izninin geri alınması
MADDE 517 – (1) Taahhütlerini ve Yönetmelikte belirtilen yükümlülüklerini yerine
getirmeyen geçici depolama yeri işleticilerine tebligat yapılarak bir yılı
geçmeyecek şekilde belirlenen süre içerisinde bu yükümlülüklerini yerine
getirmeleri, aksi halde verilen süre sonunda geçici depolama yeri açma ve
işletme izninin geri alınacağı bildirilir. İstenen hususlar yerine
getirilmediği takdirde, durum ilgili bölge müdürlüğü aracılığıyla Bakanlığa
iletilir. Bakanlıkça işletme izni geri alınır.
(2) Gümrük ve Ticaret Müfettişi ve Müfettiş yardımcıları ile gümrük idare
amirleri veya yetkili kılınacak görevliler tarafından yapılacak denetleme
neticesinde kaçakçılık gibi bir suistimal ve/veya yolsuzluk saptanması
halinde, geçici depolama yeri geçici olarak derhal kapatılır ve durum
Bakanlığa iletilir. Yapılacak inceleme sonucunda geçici depolama yeri açma ve
işletme izni Bakanlıkça geri alınabilir.
(3) İznin geri alındığı hallerde de geçici depolama yerlerindeki eşya
hakkında 516 ncı maddenin sekizinci fıkrası hükümleri uygulanır.
(4) 516 ncı madde hükümleri çerçevesinde sahiplerinin isteği ile
kapatılma hali hariç, geçici depolama yeri açma ve işletme izni geri alınan;
a) Gerçek kişilere,
b) Tüzel kişilere,
c) Tüzel kişiliğin yönetim kurulu üyelerine, şirketi temsile yetkili
kişilere ve şirket sermayesinin %10 veya daha fazlasına sahip gerçek
kişilere,
ç) (c) bendinde belirtilen gerçek kişilerin yer aldığı diğer tüzel
kişilere,
iznin geri alındığı tarihten itibaren 5 yıl süre ile yeniden geçici
depolama açma izni verilmez. Bu süre geçtikten
sonra, bu fıkrada sayılan kişilerin geçici depolama yeri açmak veya devralmak
istemeleri halinde müracaatlar, ilgili bilgi, belge ve veriler dikkate
alınarak Bakanlıkça sonuçlandırılır.
(5) Geçici depolama yeri işleticisinin taahhüt ve
yükümlülüklerine aykırı hareket etmesi nedeniyle vergi kaybına neden olunması
halinde geçici depolama izni geri alınabilir.
(6) Geçici depolama yerinde kaçakçılık gibi bir
suistimal ve/veya yolsuzluk saptanması veya beşinci fıkrada belirtilen durum
nedeniyle geçici depolama yeri açma ve işletme izni geri alınan kişilere,
yeni bir geçici depolama yeri açma ve işletme izni verilmez. |
MADDE 16 – Aynı Yönetmeliğin 518 inci maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir. |
Eski
Yatırım izni
MADDE 518-..............................................................................
........................................................................................................................ |
Yeni
Yatırım izni
MADDE 518-..............................................................................
........................................................................................................................
(5) Antrepo açma ve işletme yatırım izni, izin ve
devir başvuruları, 519 uncu maddenin birinci fıkrasının (c) bendinde sayılan
fiillere ilişkin gümrük idaresince sürdürülen suistimal, yolsuzluk veya
kaçakçılık kapsamında bir inceleme veya araştırmaya rastlanılması halinde
inceleme veya araştırma sonuçlanıncaya kadar reddedilir. |
MADDE 17 – Aynı Yönetmeliğin 525 inci maddesinin altıncı fıkrasının
sonuna aşağıdaki cümle ile maddenin sonuna aşağıdaki fıkralar eklenmiştir. |
Eski
Antrepoya eşya girişinin durdurulması ve iznin geri alınması
MADDE 525- ..............................................................................
........................................................................................................................
(6) 523 üncü madde hükümleri çerçevesinde sahiplerinin isteği ile
kapatılma hali hariç, antrepo açma izni geri alınan;
a) Gerçek kişilere,
b) Tüzel kişilere,
c) Tüzel kişiliğin yönetim kurulu üyelerine, şirketi temsile yetkili
kişilere ve şirket sermayesinin %10 veya daha fazlasına sahip gerçek
kişilere,
d) (c) bendinde belirtilen gerçek kişilerin yer aldığı diğer tüzel
kişilere,
İznin geri alındığı tarihten itibaren 5 yıl süre ile yeniden antrepo açma
izni verilmez.
(7) Yapılacak denetleme neticesinde;
a) Yetkilendirilmiş gümrük müşavirliği asgari ücret tarifesinin altında
hizmet verilmesi sonucu yetkilendirilmiş gümrük müşavirinin belgesinin geri
alınmasına karar verilmesi halinde bir ay süreyle,
b) Yetkilendirilmiş gümrük müşaviri ile tespit işlemi yaptıran antrepo
işleticisi arasında tespit işlemi haricinde doğrudan veya dolaylı iş
ilişkisinin tespiti halinde üç ay süreyle,
ilgili antrepoya eşya alınmasına izin verilmez. |
Yeni
Antrepoya eşya girişinin durdurulması ve iznin geri alınması
MADDE 525- ..............................................................................
........................................................................................................................
(6) 523 üncü madde hükümleri çerçevesinde sahiplerinin isteği ile
kapatılma hali hariç, antrepo açma izni geri alınan;
a) Gerçek kişilere,
b) Tüzel kişilere,
c) Tüzel kişiliğin yönetim kurulu üyelerine, şirketi temsile yetkili
kişilere ve şirket sermayesinin %10 veya daha fazlasına sahip gerçek
kişilere,
d) (c) bendinde belirtilen gerçek kişilerin yer aldığı diğer tüzel
kişilere,
İznin geri alındığı tarihten itibaren 5 yıl süre ile yeniden antrepo açma
izni verilmez. Bu süre geçtikten sonra, bu
fıkrada sayılan kişilerin antrepo açmak veya devralmak istemeleri halinde;
müracaatlar, ilgili bilgi, belge ve veriler dikkate alınarak Bakanlıkça
sonuçlandırılır.
(7) Yapılacak denetleme neticesinde;
a) Yetkilendirilmiş gümrük müşavirliği asgari ücret tarifesinin altında
hizmet verilmesi sonucu yetkilendirilmiş gümrük müşavirinin belgesinin geri
alınmasına karar verilmesi halinde bir ay süreyle,
b) Yetkilendirilmiş gümrük müşaviri ile tespit işlemi yaptıran antrepo
işleticisi arasında tespit işlemi haricinde doğrudan veya dolaylı iş
ilişkisinin tespiti halinde üç ay süreyle,
ilgili antrepoya eşya alınmasına izin verilmez.
(8) Antrepo işleticisinin taahhüt ve
yükümlülüklerine aykırı hareket etmesi nedeniyle vergi kaybına neden olunması
halinde antrepo açma ve işletme izni geri alınabilir.
(9) Antrepoda kaçakçılık gibi bir suistimal ve/veya
yolsuzluk saptanması veya sekizinci fıkrada belirtilen durum nedeniyle
antrepo açma ve işletme izni geri alınan kişilere, yeni bir antrepo açma ve
işletme izni verilmez. |
MADDE 18 – Aynı Yönetmeliğin 563 üncü maddesinin altıncı fıkrasının
sonuna aşağıdaki cümleler eklenmiştir. |
Eski
Gümrük müşavirinin yükümlülükleri
MADDE 563-..............................................................................
........................................................................................................................
(6) Gümrük müşavirleri mesleki faaliyetlerini gerçek kişi olarak veya
tüzel kişilik oluşturarak sürdürebilirler. Tüzel kişilik ortağı olan gümrük
müşavirleri gerçek kişi olarak mesleki faaliyette bulunamazlar. Gümrük
müşavirlerince kurulan tüzel kişiliklere müşavir yardımcıları da ortak
olabilir. |
Yeni
Gümrük müşavirinin yükümlülükleri
MADDE 563-..............................................................................
........................................................................................................................
(6) Gümrük müşavirleri mesleki faaliyetlerini gerçek kişi olarak veya
tüzel kişilik oluşturarak sürdürebilirler. Tüzel kişilik ortağı olan gümrük
müşavirleri gerçek kişi olarak mesleki faaliyette bulunamazlar. Gümrük
müşavirlerince kurulan tüzel kişiliklere müşavir yardımcıları da ortak
olabilir. Gümrük müşavir ve müşavir
yardımcıları dışındaki kişiler, gümrük müşavirliği yapacak olan tüzel
kişilere ortak olamayacakları gibi, yönetim organında da görev alamazlar.
Gümrük müşavir ve müşavir yardımcıları dışındaki kişilere şirketi temsil ve
ilzam yetkisi verilemez. |
MADDE 19 – Aynı Yönetmeliğin Ek-46’sı yürürlükten
kaldırılmış ve Ek-77’si ekteki şekilde
değiştirilmiştir. |
Eski
EK 46
HAVAYOLU İZNİ
İzin konusu |
(1) |
................................................................................................................havayolu
şirketine, Ortak Transit Sözleşmesi Ek I Madde 111 / 112'ye uygun olarak
basitleştirilmiş usulü uygulama izni verilmiştir. |
Kapsam |
(2) |
Basitleştirilmiş usul, Ortak Transit Sözleşmesi Ek
I Madde 111 / 112'ye
uygun olarak havayolu şirketinin havayolu ile taşıdığı eşyanın taşınmasını
kapsar. |
Sevkiyat için gerekli belgeler |
(3) |
Ortak transit rejiminin Ortak Transit Sözleşmesi
Ek I Madde 111 / 112 kapsamında zorunlu olması halinde, Uluslararası Sivil
Havacılık Sözleşmesi EK 9'un Ek 3'ünde belirtilen bilgileri içeren
manifesto, aşağıdaki onayları içermesi koşuluyla transit / ortak transit
beyannamesi olarak kullanılır: |
|
- eşyayı taşıyan havayolu şirketinin adı, |
|
- uçuş numarası, |
|
- uçuş tarihi ve |
|
- yükleme havaliman(lar)ı ve boşaltma
havaliman(lar)ının adı. |
|
Manifestodaki her sevkiyat için aşağıdaki bilgiler
yer alır: |
|
- hava konşimentosu numarası, |
|
- kap adedi, |
|
- eşyanın özet tanımı veya uygun olduğunda,
genellikle kısaltılmış olarak "birleştirilmiş" deyimi ve |
|
- brüt ağırlık. |
|
Havayolu şirketi ayrıca aşağıdaki bilgileri de
belirtebilir: |
|
- hareket havalimanı ve |
|
- varış havalimanı. |
Yükleme havalimanında usul (Hareket idaresi) |
(4) |
Havayolu şirketi, ticari kayıtlarında tüm
sevkiyatın statüsünü (T1) kaydeder ve gruplandırılmış sevkiyat için
"birleştirilmiş" kaydedilmedikçe manifestoda her sevkiyatın
statüsünü gösterir. |
|
Bir sevkiyatın düzenli bir T belgesi, TIR Karnesi,
ATA Karnesi veya NATO Form 302 ile halihazırda kapsanması halinde, havayolu
şirketi manifestoya TD kodunu (transit belgesi için kullanılan) yazar.
Böyle durumlarda, T belgesinin türü, sayısı, tarihi ve hareket idaresi,
ilgili hava konşimentosunda gösterilir. |
|
Sevkiyatın ayniyeti, her sevkiyata havayolu
şirketi tarafından takılan ve üzerinde hava konşimentosu sayısı bulunan
etiket ile sağlanır. Sevkiyatın yük birimi oluşturması halinde, yük
biriminin sayısı belirtilir. |
|
Manifesto/transit belgesinin tescil sayısı, en
azından manifestoda gösterilen uçuş numarasını ve uçuş tarihini kapsar. |
|
Manifestoda gösterilen sevkiyatı taşıyan havayolu
şirketi, taşıma işlemleri için asıl sorumlu olur. |
|
Talep üzerine havayolu şirketi, veri değişim
işlemi sırasında yapılmaması halinde, yükleme havalimanında yetkili
makamlara veri değişim manifestosunun bir çıktısını sunar. Kontrol amacıyla
manifestoda sıralanan sevkiyatlara ilişkin hava konşimentoları, bu
makamların kullanımına sunulur. |
Boşaltma havalimanında usul (varış idaresi) |
(5) |
Veri değişimi teknolojisi ile sunulan yükleme
havalimanındaki manifesto, boşaltma havalimanındaki manifesto olur. |
|
Basitleştirilmiş transit usulü veri değişimi
manifestosu, boşaltma havalimanındaki yetkili makamların kullanımına
sunulduğunda ve manifestoda yer alan sevkiyat bu makamlara sunulduğunda
ibra edilir. |
|
Veri değişimi manifestosunun çıktısı, veri
değişimi işlemi sırasında yapılmaması halinde, boşaltma havalimanındaki
yetkili makamlara talep üzerine sunulur. Bu makamlar, manifestoda yer alan
sevkiyata ilişkin hava konşimentolarını görmek isteyebilir. |
Usulsüzlükler/farklılıklar |
(6) |
Havayolu şirketi, her türlü usulsüzlük ve
farklılıkları yükleme ve boşaltma havalimanlarındaki yetkili makamlara
bildirir. Aynı zamanda usulsüzlük ve farklılıkları açıklamada yükleme ve
boşaltma havalimanlarındaki yetkili makamlar ile işbirliği yapmalıdır. |
|
Yükleme havalimanında manifestoya kaydedilmesine
rağmen, belirlenen boşaltma havalimanına taşınmayan sevkıyatlara ilişkin
usulsüzlük ve farklılıklar için havayolu şirketi tarafından yükleme
havalimanındaki yetkili makamlarla işbirliği içinde açıklama yapılır. |
|
Boşaltma havalimanına tamamen veya kısmen giden
sevkiyatlara ilişkin usulsüzlük ve farklılıklar, boşaltma havalimanındaki
yetkili makamlar tarafından gerekli önlemleri alacak olan yükleme
havalimanındaki yetkili makamlara ilk fırsatta bildirilmelidir. |
Havayolu şirketinin sorumlulukları |
(7) |
Havayolu şirketi, basitleştirilmiş transit usulünü
uygulama niyetini uluslararası gümrük havalimanlarındaki yerel gümrük
idarelerine yeterince önceden bildirmekle yükümlüdür. |
|
Havayolu şirketi ayrıca: |
|
- yetkili makamların hareket ve varışta işlemleri
kontrol etmesini mümkün kılan uygun kayıtları tutar, |
|
- tüm ilgili kayıtları yetkili makamların
kullanımına sunar ve |
|
- yükümlülüklerini karşılamak ve tüm farklılık ve
usulsüzlükleri açıklamak ve çözmek için yetkili makamlara karşı tamamen
sorumlu olmayı üstlenir. |
Nihai hükümler |
(8) |
Bu izin, havayolu şirketinin hareket ve varıştaki
zorunlu işlemlerini yerine getirme yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. |
|
İzin .................tarihinde yürürlüğe girer. |
|
Basitleştirilmiş transit usulü veya izin verme
koşullarını düzenleyen hükümlerin ağır ve mükerrer ihlali durumunda, izin,
askıya alınır veya iptal edilir. |
Havayolu şirketi adına |
Yetkili makam adına |
|
|
Tarih .......................... |
Tarih .......................... |
|
|
İmza .......................... |
İmza .......................... |
|
Yeni
EK 46
..................................................................
Yürürlükten kaldırıldı. |
Eski
EK 77
……………………………………….Gümrük Müdürlüğü/Başmemurluğu/İdare Memurluğu'nda yapılan
………………………………………………konusu gümrük işlemi/her türlü gümrük işlemlerine ilişkin
olarak kısmen veya tamamen………………………………………………' dan tahsili gereken tutarın %20
fazlasıyla ……………………………….………..……………… TL'yi
(yazıyla.......................................................................)
gümrük idaresince yapılacak ilk istek üzerine bu durumu ispat eden başka bir
belge aramaya lüzum görmeksizin itirazsız ödemeyi taahhüt ettiğimizi ve bu
miktarın gümrük idaresince istenmiş olması, istenen miktarın tahsil edilmesi
gereken hâle geldiğini ifade edeceğinden ve istek tarihinden itibaren 7 gün
içinde ödenmemesi hâlinde, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü
Hakkında Kanun hükümlerine göre belirlenen gecikme zammı oranında faiz
ödeyeceğimizi teminatı veren
.................................................................'nın kurumu
temsil ve imzaya yetkili memurları sıfatıyla beyan ve taahhüt ederiz.
Bu teminat mektubu kesin ve süresizdir. |
Yeni:
Ek-77
TEMİNAT MEKTUBU ÖRNEĞİ
...................................Gümrük Müdürlüğü/Başmemurluğu/İdare
Memurluğu'nda yapılan ....................................................
konusu gümrük işlemi/her türlü gümrük işlemlerine ilişkin olarak kısmen veya
tamamen ...........................................................................................
'dan tahsili gereken tutarın %20 fazlasıyla*
...................................................................................
TL'yi (yazıyla
................................................................ ) gümrük
idaresince yapılacak ilk istek üzerine bu durumu ispat eden başka bir belge
aramaya lüzum görmeksizin itirazsız ödemeyi taahhüt ettiğimizi ve bu miktarın
gümrük idaresince istenmiş olması, istenen miktarın tahsil edilmesi gereken
hâle geldiğini ifade edeceğinden ve istek tarihinden itibaren 7 gün içinde
ödenmemesi hâlinde, 6183 sayılı Âmme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanun hükümlerine göre belirlenen gecikme zammı oranında faiz ödeyeceğimizi
teminatı veren ................................... 'nın kurumu temsil ve
imzaya yetkili memurları sıfatıyla beyan ve taahhüt ederiz.
Bu teminat mektubu kesin ve süresizdir.
* 4760 sayılı ÖTV Kanununa ekli I Sayılı liste
kapsamı eşyanın ÖTV tutarı için bu tutar kadar. |
|