Özet & Yorum & Ek Bilgi
25 Mart 2021 Tarihli ve 31434 Sayılı Resmi
Gazete'de “İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresine İlişkin Tebliğ (No:
2021/4)” yayımlanmıştır. Buna göre:
- 28/12/2020 tarihli ve 3339 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı
ile yürürlüğe konulan Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife
Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar uyarınca açılan tarife
kontenjanlarının ilgili mevzuat çerçevesinde ilk dağıtımı sonucunda arta
kalan kontenjanların dağıtım usul ve esasları belirlenmiştir.
- Tebliğin Ek-1’indeki tabloda GTP ve tanımları yer alan
eşyanın ithalatında karşılarında gösterilen miktarlarda artakalan tarife
kontenjanlarının dağıtımı, söz konusu eşyayı üretiminde hammadde veya ara mal
olarak kullanan sanayiciler ile tarife kontenjanı konusu maddeye ilişkin
başvurunun yapıldığı yıl hariç son üç takvim yılında ithalat performansı
olan geleneksel ithalatçılara talep toplama yöntemi ile yapılacağı hüküm
altına alınmıştır.
- Başvurular, Tebliğin yayımı tarihinden itibaren on iş
günü içerisinde (08.04.2021 son başvuru tarihi), Ticaret Bakanlığı
(Bakanlık) internet sitesinde (www.ticaret.gov.tr)
yer alan E-İmza Uygulamaları altındaki “E-İmza Uygulamalarına Giriş”
bölümünde yer alan “İthalat İşlemleri” kısmında elektronik imza ile
yapılacaktır.
- Birden fazla eşya için başvuruda bulunacak firmaların
her bir eşya için ayrı bir başvuru yapması gerekmektedir.
- Tarife kontenjanı konusu eşya ancak ithal lisansının
geçerlilik süresi içerisinde serbest dolaşıma girebilecektir.
- Düzenlenecek ithal lisansları 15/2/2022 tarihine kadar
(bu tarih dâhil) geçerli olacaktır.
- İthal lisansı kapsamındaki ithalatın, ithal lisansı
sahibi firma tarafından yapılması zorunlu olup, ithal lisansı üçüncü
kişilere devredilemeyecektir.
EK-1:
Ekleri için tıklayınız. |