MEVZUAT DUYURUSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Konu
Avrupa Birliği Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanmasına İlişkin Tebliğ Yayımlandı |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MEVZUAT METNİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 Mayıs 2016 tarihli ve 29718 sayılı Resmi Gazete’de Avrupa
Birliği Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanmasına
İlişkin Tebliğ yayımlanmıştır. Tarife kontenjanı tahsisat talebinde bulunan
firmaların, tebliğin 1 nolu ekinde yer alan tabloda tarife kontenjanlarından
dağıtımı TTY’ye göre yapılacak olanlar için, tarife kontenjanı döneminin
başlangıcından önceki 1 (bir) ay içerisinde, dağıtımı EOTY’ye göre yapılacak
olanlar için ise tarife kontenjanı dönemi içerisinde, Bakanlığa müracaat
etmeleri gerekmektedir. Söz konusu tebliğ ve ekleri aşağıda istifadenize
sunulmaktadır.
Ekonomi
Bakanlığından: Amaç
ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 22/12/2006 tarihli ve2006/11439
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Avrupa Birliği Menşeli
Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar
uyarınca, Avrupa Birliği menşeli bazı tarım ürünleri ithalatında uygulanacak
tarife kontenjanlarının düzenlenmesidir. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, Avrupa Birliği Menşeli Bazı
Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar ve
14/4/2010 tarihli ve 2010/339 sayılıBakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Kota ve Tarife
Kontenjanı İdaresi Hakkında Karara dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde yer alan; a) Bakanlık: Ekonomi Bakanlığını, b) Başvuru sırasına göre eşit oranda tahsis yöntemi (EOTY): Başvurunun
tarife kontenjanı dönemi içerisinde yapıldığı ve tarife kontenjanının, tarife
kontenjanı tahsisi yapılabilecek nitelikteki başvuru sahibi firmalara, ilgili
dağıtım kriterleri çerçevesinde başvuru sırası dikkate alınarak eşit miktarda
tahsis edildiği yöntemi, c) Denetim birimleri: Ekonomi Bakanlığı Denetim
Hizmetleri Başkanlığı ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığının ilgili denetim
birimlerini, ç) Firma: Tarife kontenjanlarından faydalanmak üzere
başvuruda bulunan, ticaret siciline veya esnaf ve sanatkar siciline ve ilgili
sanayi ve/veya ticaret odasına veya esnaf ve sanatkarlar odasına kayıtlı,
gerçek veya tüzel kişiler ile tahsisat önceliği bulunan kurum ve kuruluşları, d) Geleneksel ithalatçı: Referans döneminde tarife
kontenjanı konusu maddeye ilişkin ithalat performansı olan firmayı, e) Genel Müdürlük: Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel
Müdürlüğünü, f) İthal lisansı: Tarife kontenjanı uygulaması
kapsamında ithalat yapılmasını sağlamak üzere Bakanlıkça düzenlenen fiziksel ya
da elektronik belgeyi, g) İthalat performansı: Firmanın başvurusunun
değerlendirildiği tarihteki Bakanlık Bilgi Sistemi verileri esas alınarak
tespit edilen, tarife kontenjanı konusu maddede referans döneminde
gerçekleştirdiği ithalat miktarını (tarife kontenjanı konusu maddeye ait ayrı
bir gümrük tarife istatistik pozisyonu bulunmaması halinde tarife kontenjanı
açılan ilgili gümrük tarife istatistik pozisyonu kapsamında yapılan toplam
ithalat miktarını), ğ) Referans dönemi: Tarife kontenjanı başvurusunun
yapıldığı yıl hariç son iki takvim yılını, h) Sanayici: Referans döneminde tarife kontenjanı konusu
maddeye ilişkin üretim performansı ve/veya tüketim performansı olan (paketleme,
ambalajlama, eleme, ayıklama hariç) firmayı, ı) Talep toplama yöntemi (TTY): Başvuruların tarife
kontenjanı dönemi başlangıcından önceki 1 (bir) ay içerisinde yapıldığı ve
başvuru döneminin bitmesini müteakip, tarife kontenjanı tahsisatı yapılabilecek
nitelikteki başvuru sahibi firmalara, ilgili dağıtım kriterleri çerçevesinde
tarife kontenjanı tahsisatının yapıldığı yöntemi, i) Tarife kontenjanı: Belirli bir dönem itibarıyla
gümrük vergisinde ve/veya diğer mali yüklerde indirim yapılan ya da muafiyet
sağlanan ithalatın miktarını, j) Tarife kontenjanı başvuru dönemi: TTY’ye
göre tahsisatı yapılan tarife kontenjanları için tarife kontenjanı döneminin
başlangıcından önceki 1 (bir) ayı, EOTY’ye göre tahsisatı yapılan tarife
kontenjanları için ise tarife kontenjanı dönemi ile aynı dönemi, k) Tarife kontenjanı dönemi: Tarife kontenjanı
kapsamında ithalatın yapılabileceği belirli bir dönemi, l) Tüketim performansı: Firmanın, referans döneminde
üretimde hammadde olarak kullandığı tarife kontenjanı konusu maddenin
(paketleme, ambalajlama, eleme, ayıklama hariç) miktarını, m) Üretim performansı: Firmanın, referans döneminde
tarife kontenjanı konusu maddede gerçekleştirdiği üretim (paketleme,
ambalajlama, eleme, ayıklama hariç) miktarını, ifade
eder. Tarife
kontenjanı tahsisatı için başvuru ve başvuruların sonuçlandırılması MADDE 4 – (1) Tarife kontenjanı tahsisat talebinde
bulunan firmaların,Ek-1’dekitabloda yer alan tarife kontenjanlarından dağıtımı TTY’ye göre yapılacak
olanlar için, tarife kontenjanı döneminin başlangıcından önceki 1 (bir) ay
içerisinde, dağıtımı EOTY’ye göre yapılacak olanlar için ise tarife kontenjanı
dönemi içerisinde, Bakanlığa müracaat etmeleri zorunludur. (2)
Tarife kontenjanı tahsisat talebinde bulunan firmaların, her tarife kontenjanı
dönemi için; dağıtımı TTY’ye göre yapılacak olan tarife kontenjanlarına ilişkin
her bir tarife kontenjanı tahsisatı başvurusunda her defasında tam ve eksiksiz
olarak; dağıtımı EOTY’ye göre yapılacak olan tarife kontenjanlarına ilişkin her
bir tarife kontenjanında ise sadece ilk tarife kontenjanı tahsisatı
başvurusunda tam ve eksiksiz olarak, Ek-2’deyer alan belgeler ile birlikte Bakanlığa müracaat etmeleri zorunludur. (3)
Ancak, dağıtımı EOTY’ye göre yapılacak olan tarife kontenjanlarına ilişkin her
bir tarife kontenjanında her tarife kontenjanı döneminde firmalar adına yapılan
ilk tarife kontenjanı tahsisatını müteakip aynıtarife kontenjanı tahsisatı için
yapılacak başvuruda tarife kontenjanıtahsisat talebinde bulunan firmaların;
Ek-2’de yer alan belgelerden her halükarda 1 ve 4 numaralı belgeler ve diğer
belgelerden ise sadece geçerliliğini yitirmiş ve güncellenmesi gerekli olanlar
ile birlikte, Ek-2’de açıklandığı şekliyle, Bakanlığa müracaat etmeleri
zorunludur. (4)
Ek-1’deki tabloda yer alan tarife kontenjanlarında, tahsisat önceliği bulunan
kurum ve kuruluşlar için Ek-2’de belirtilen belgeleri tam ve eksiksiz olarak
ibraz etme veya başvuru dönemi içerisinde müracaat etme şartıaranmaz. (5)
Ek-1’deki tabloda yer alan tarife kontenjanlarının tahsisatı için yapılan
başvurulara ilişkin eksiklikler tarife kontenjanı dönemi içerisinde
tamamlanamaz ve eksikliklerin giderilmesi ile ilgili firmalara Genel Müdürlükçe
bildirim yapılmaz. Ancak, ihtiyaç duyulması halinde Genel Müdürlükçe Ek-2’de
yer alan belgeler ile ilgili firmadan ve/veya bu belgeleri düzenleyen kurum ve
kuruluşlardan ek veya açıklayıcı bilgi ve belge talep edilebilir. (6)
Tarife kontenjanı tahsisatı taleplerine ilişkin başvurularda Bakanlığa ibraz
edilen belgeler hiçbir suretle iade edilmez ve başka bir başvuru için
kullanılamaz. (7)
Ek-1’deki tabloda yer alan ve dağıtımı TTY’ye göre yapılacak olan tarife
kontenjanlarının her biri için, aynı firma tarafından bir tarife kontenjanı
başvuru döneminde tarife kontenjanı tahsisatı için sadece bir başvuru yapılması
esastır. Aksi durumda, değerlendirmeye alınabilecek nitelikteki en son başvuru
değerlendirmeye alınır. (8)
Ek-1’deki tabloda yer alan ve dağıtımı EOTY’ye göre yapılacak olan tarife
kontenjanlarının her biri için, aynı firma tarafından bir tarife kontenjanı
başvuru döneminde tarife kontenjanı tahsisatı için sadece bir başvuru yapılması
esastır. Aksi durumda, değerlendirmeye alınabilecek nitelikteki ilk başvuru
değerlendirmeye alınır. Ancak, aynı tarife kontenjanı döneminde daha önce aynı
tarife kontenjanında adına ithal lisansı düzenlenmiş olan firmalara aynı tarife
kontenjanında yeniden ithal lisansı düzenlenebilmesi için fiziksel ithal lisansının
aslı Bakanlığa iade edilir, elektronik ithal lisansında ise kalan kısım
kullandırılmaz ve söz konusu belge kapatılır. (9)
Bu Tebliğ kapsamındaki tarife kontenjanlarının tahsisatı için, Ek-2’de
belirtilen belgeleri tam ve eksiksiz olarak içermeyen veya tarife kontenjanı
başvuru dönemi içerisinde yapılmayan veya Ek-1’deki tabloda ilgili tarife
kontenjanının karşısında “Tahsisat Yapılacak Firma Türü”sütununda belirtilen
nitelikte olmayan firmalar tarafından yapılan veya bu Tebliğ hükümlerine
istinaden adlarına ithal lisansı düzenlenmemesi hususunda yaptırıma tabi olan
firmalar tarafından yapılan başvurular olumsuz sonuçlandırılır. Ek-1’dekitabloda yer alan herhangi bir tarife kontenjanının tamamının tahsisat önceliği
bulunan kurum ve kuruluşlara tahsis edilmesi durumunda diğer firmalarca söz
konusu tarife kontenjanına ilişkin yapılmış başvurular olumsuz sonuçlandırılır.
Ek-1’deki tabloda yer alan ve dağıtımı EOTY’ye göre yapılan herhangi bir tarife
kontenjanının tamamının tahsis edilmesini müteakiben söz konusu tarife
kontenjanının tahsisatına ilişkin yapılan başvurular olumsuz sonuçlandırılır. (10)
Ek-1’deki tabloda yer alan ilgili tarife kontenjanı kapsamımaddelerden bir ya
da birden fazla Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (G.T.İ.P.) için uygunluk
yazısı aranan tarife kontenjanlarına yapılacak müracaatlarda uygunluk yazısının
ibraz edilmesi halinde ilgili tarife kontenjanı kapsamımaddelerin tamamı için,
uygunluk yazısının ibraz edilmemesi halinde ise yalnızca uygunluk yazısı
aranmayan maddeler için ithal lisansı düzenlenir. (11)
Bu Tebliğ kapsamındaki tarife kontenjanlarının tahsisatı için yapılan
başvurularda, başvuru konusu eşyaya ait 12 haneli G.T.İ.P., madde ismi ve
tarife kontenjanı kapsamında ithal edilecek miktar bilgisinin her bir G.T.İ.P.
için başvuru formunda açık biçimde yazılması zorunludur. Değerlendirmede,
başvuru formunda belirtilen 12 haneli G.T.İ.P.veya G.T.İ.P.’ler esas alınır. (12)
Ek-1’deki tablonun Tarife Kontenjanı Kod No sütununda belirtilen kod numarası
altında yer alan birden fazla G.T.İ.P. için talepte bulunulacak ise, toplam
talep miktarı bir defada talep edilebilecek azami tarife kontenjanımiktarını
geçemez. TTY’ye veya 8 inci maddenin altıncı fıkrası uyarınca EOTY’ye göre
yapılacak dağıtım sonucu her bir tarife kontenjanı kod numarası için firma payına
düşen miktar talep edilen G.T.İ.P.’ler arasında dağıtılır. Tarife
kontenjanı tahsisat yöntemi MADDE 5 – (1) Ek-1’dekitabloda Tahsisat Yöntemi sütunundaki; a)
TTY ibaresi, talep toplama yöntemi, b)
EOTY ibaresi, başvuru sırasına göre eşit oranda tahsis yöntemi, ile
ilgili tarife kontenjanının tahsis edileceğini ifade eder. Tahsisat
önceliği bulunan kurum ve kuruluşlar MADDE 6 – (1) Ek-1’deyer alan tabloda Tahsisat Önceliği Bulunan Kurum ve Kuruluşlar sütunundaki; a)
ESK ibaresi, Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğünün, b)
TMO ibaresi, Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğünün, c)
YTTSKB ibaresi, Yağlı Tohumlar Tarım Satış Kooperatifleri Birliklerinin, ç)
TŞF ibaresi, Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlüğünün, ilgili
tarife kontenjanında tahsisat önceliği bulunduğunu ifade eder. Tarife
kontenjanı tahsisatı yapılacak firmalar MADDE 7 – (1) Ek-1’dekitabloda Tahsisat Yapılacak Firma Türü sütunundaki; a)
Ü harfi, üretim performansı olan sanayicilere, b)
T harfi, tüketim performansı olan sanayicilere, c)
İ harfi, geleneksel ithalatçılara, ilgili
tarife kontenjanının tahsis edileceğini ifade eder. Dağıtım
kriterleri MADDE 8 – (1) Ek-1’dekitabloda Bir Defada Talep Edilebilecek Azami Tarife Kontenjanı Miktarı sütununda
belirtilen miktar, söz konusu tablonun Tarife Kontenjanı Dönemi sütununda
tarife kontenjanının karşısında yer alan dönemde ilgili tarife kontenjanında,
dağıtımı EOTY’ye göre yapılan tarife kontenjanları için bir firmaya bir defada
tahsis edilebilecek azami tarife kontenjanı miktarlarını; dağıtımı TTY’ye göre
yapılan tarife kontenjanları için ise bir firmanın talep edebileceği ve bir
firmaya tahsis edilebilecek azami tarife kontenjanı miktarlarını
belirtmektedir. (2)
Firmalara başvurusunda talep ettiği tarife kontenjanı miktarından daha fazla
miktarda tahsisat yapılamaz. (3)
Tahsisat önceliği bulunan kurum ve kuruluşların talepte bulunmasıhalinde,
Ek-1’deki tabloda yer alan tarife kontenjanlarının tamamı veya bir bölümü söz
konusu kurum ve kuruluşlara tahsis edilebilir. Aksi durumda Bakanlıkça
belirlenecek dağıtım kriterleri çerçevesinde değerlendirmeye alınabilecek
nitelikte başvuruda bulunan firmalara tahsis edilir. (4)
Bakanlıkça belirlenecek dağıtım kriterleri çerçevesinde yapılacak dağıtımda
herhangi bir firmanın talep ettiği miktardan daha fazla tahsisat hakkı oluşması
halinde, firmanın talep ettiği tarife kontenjanı miktarının tamamının tahsisatı
yapılır ve tahsisat hakkının talep edilen miktarı aşan kısmı, her defasında
talep edilen tarife kontenjanı miktarından daha fazla tahsisat hakkı oluşan
firma(lar) hariç tutularak diğer firmalar arasında aynı kriterlerle yeniden
dağıtılarak tahsis edilir. (5)
Ek-1’deki tabloda yer alan tarife kontenjanları tahsisatı için yapılan ve
değerlendirmeye alınabilecek nitelikteki başvurularda talep edilen toplam
tarife kontenjanı miktarının, tahsis edilebilecek toplam tarife
kontenjanımiktarıyla aynı veya daha düşük olması halinde talepler aynen karşılanır
ve tahsisatı yapılmayan tarife kontenjanı miktarının dağıtımı Bakanlıkça
yayımlanacak yeni bir tebliğ ile yapılabilir. (6)
Ek-1’deki tabloda yer alan ve dağıtımı EOTY’ye göre yapılan tarife
kontenjanlarına ilişkin başvurular, Bakanlık genel evrak kayıt tarihi ve kayıt
numarası esas alınarak, aynı tablonun Bir Defada Talep Edilebilecek Azami
Tarife Kontenjanı Miktarı sütununda ilgili tarife kontenjanının karşısında yer
alan miktarı aşmamak üzere, sırasıyla sonuçlandırılır. Ancak tarife kontenjanı
başvuru döneminin başlangıç tarihinden itibaren ilk 5 (beş) iş günü içerisinde
yapılan başvurularda talep edilen toplam miktarın o madde için açılmış toplam
tarife kontenjanımiktarını aşması durumunda, sadece bu talepler toplam tarife
kontenjanının eşit şekilde tahsis edilmesiyle karşılanır. İthal
lisansı düzenlenmesi MADDE 9 – (1) Bu Tebliğde belirtilen usul ve esaslar
çerçevesinde tarife kontenjanı tahsisatı yapılan firmalar adına Bakanlıkça
ithal lisansının elektronik olarak düzenlenmesi halinde Gümrük ve Ticaret
Bakanlığının elektronik ortamda vereceği belge numarası/belge satır numarası
başvuru formunda belirtilen firmaya ait e-posta adresine elektronik olarak
iletilir ve başvuru sahibine ayrıca yazılı bildirim yapılmaz. Başvuru formunda
firmaya ait doğru ve geçerli bir e-posta adresinin bildirilmemesi halinde
doğabilecek sorunlardan Bakanlık sorumlu tutulamaz. (2)
Elektronik olarak düzenlenememesi halinde, fiziksel ithal lisansı, bir tanesi
tarife kontenjanı tahsisi yapılan firmaya verilmek üzere (firma nüshası)ve bir
tanesi Bakanlıkta kalmak üzere (Bakanlık nüshası) 2 (iki) nüsha olarak
düzenlenir. (3)
Bakanlığa iade edilen fiziksel ithal lisansı hiçbir suretle firmalara geri
verilmez. (4)
Tahsisat önceliği bulunan kurum ve kuruluşlar için talepte bulunulmasıdurumunda
bir tarife kontenjanı için tahsis edilen miktarın birden fazla fiziksel ithal
lisansı düzenlenerek kullandırılması mümkündür. İthal
lisansı kullanımı MADDE 10 – (1) Bu Tebliğ kapsamında Bakanlıkça
düzenlenen ithal lisansları, ithal lisansında belirtilen süre sonuna kadar
geçerli olup, bu süre kesinlikle uzatılamaz. (2)
Bu Tebliğ kapsamında ithal edilecek maddeye ilişkin gümrük beyannamesinin,
ithal lisansının geçerlilik süresi içerisinde tescil edilmişolması şarttır. (3)
Elektronik olarak düzenlenenler hariç olmak üzere, ithal lisansının firma
tarafından ilgili gümrük idaresine ibrazı zorunludur. (4)
Bu Tebliğ kapsamında düzenlenen ithal lisansıyla yapılacak ithalatta sadece
ithal lisansında kayıtlı miktar kadar ithalat için indirimli gümrük vergisi
ve/veya diğer mali yükler uygulanmak üzere ithalat yapılabilir. (5)
İthal lisansı kapsamındaki ithalatın doğrudan ithal lisansı sahibi firma
tarafından yapılması zorunludur. İthal lisansı üçüncü kişilere devredilemez. (6)
İthal lisansının fiziksel olarak düzenlenmesi halinde lisansın tarih ve sayısı,
elektronik olarak düzenlenmesi halinde ise Bakanlıkça firmaya e-posta ile
bildirilen belge numarası/belge satır numarası yükümlü tarafından gümrük
beyannamesinin ilgili alanına beyan edilir. Gümrük
idaresince yapılacak işlemler MADDE 11 – (1) Bu Tebliğ kapsamında düzenlenen ithal
lisansıyla yapılacak ithalatta, ithal lisansı ithalat işlemleri sırasında
ilgili gümrük idaresince aranır. (2)
Fiziksel olarak düzenlenen ithal lisansları kapsamında yapılan ithalata ilişkin
gerekli düşümler ilgili gümrük idaresi tarafından ithal lisansının firma
nüshasının arka yüzüne işlenerek imza ve mühür altına alınır. Bu sayfada yer
kalmaması halinde, yeni sayfa ilave edilerek ilave edilen sayfa adedi ithal
lisansı firma nüshasının aslına derç edilerek imza ve mühür altına alınır. (3)
Elektronik ithal lisansı kapsamında yapılan ithalata ilişkin düşümler
elektronik olarak yapılır. İthal
lisansının revizesi MADDE 12 – (1) İthal lisansı değişikliği veya ithal
lisansırevizesi talep edilemez. İthal
lisansının zayii MADDE 13 – (1) Fiziksel olarak düzenlenen ithal
lisansının zayii (kaybolması veya kullanılamaz hale gelmesi) halinde, zayie
ilişkin gazete ilanı ve/veya bu hususu belgelendiren ilgili belgeler ile
başvurulmasıhalinde, Bakanlıkça üzerine "Zayiinden dolayı yeniden düzenlenmiştir"şeklinde
şerh düşülerek, ithal lisansının kullanılmamış olan kısmı için yeni ithal
lisansı düzenlenebilir. (2)Ek-1’dekitabloda yer alan ve dağıtımı EOTY’ye göre yapılan tarife kontenjanları
kapsamında düzenlenmiş olan ve tamamı kullanılmışbulunan fiziksel ithal
lisansının zayii halinde, zayie ilişkin gazete ilanıve/veya bu hususu
belgelendiren ilgili belgeler ile başvurulması durumunda, 4 üncü maddenin sekizinci
fıkrasında belirtilen en son ithal lisansı firma nüshasının aslının Bakanlığa
iade edilmesi şartı aranmaz. Yaptırım MADDE 14 – (1) Bu Tebliğ kapsamında düzenlenen ithal
lisansı ile yapılacak ithalat işlemlerine esas olan fiziksel ya da elektronik belgelerde
tahrifat yapıldığının veya sahte belge kullanıldığının veya ithal lisansının
üçüncü kişilere devredildiğinin veya ithal lisansına konu ithal işlemlerinde bu
Tebliğ ile belirtilen diğer hususlara aykırı davranıldığının Denetim
birimlerince tespiti halinde, Bakanlıkça ilgili ithal lisansı iptal edilir ve
kendilerine iptal işleminden itibaren 5 (beş) yıl süreyle bu Tebliğçerçevesinde
tarife kontenjanı tahsis edilmez. Diğer
mevzuat hükümleri MADDE 15 – (1) Bu Tebliğ, ithal lisansı kapsamında
ithalatı gerçekleşecek maddenin ithalatının tabi olduğu diğer mevzuat
hükümlerinin uygulanmasınıengellemez. Yetki MADDE 16 – (1) Bakanlık, bu Tebliğ hükümlerine
istinaden, genelgeler çıkarmaya, izin ve talimat vermeye, özel ve zorunlu
durumlarıinceleyip sonuçlandırmaya ve uygulamada ortaya çıkacak ihtilafları
idari yoldan çözümlemeye yetkilidir. Yürürlükten
kaldırılan tebliğ MADDE 17 – (1) 24/9/2010 tarihli ve 27709 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan, Avrupa
Birliği Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanmasına
İlişkin Tebliğ yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlüğe
giriş tarihinden önce düzenlenen fiziksel ithal lisansları GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin yürürlüğe
girdiği tarihten önce fiziksel olarak düzenlenen İthal Lisansları üzerlerinde
yazılı süre sonuna kadar geçerlidir. AB048
kod numaralı tarife kontenjanına başvuru GEÇİCİ MADDE 2 – (1) 2016 yılına münhasıran,
AB048 kod no’lu satırda bulunan tarife kontenjanı için tahsisat talebinde
bulunacak 1701.99 GTP’li üründe tüketim performansı olan firmaların, bu
Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde, tam ve eksiksiz
olarak Ek-2’debelirtilen
belgelerle birlikte Bakanlığa müracaat etmeleri gerekmektedir. (2)
AB048 kod no’lu satırda bulunan 1701.99 GTP’li ürün için TürkiyeŞeker
Fabrikaları A.Ş. (TŞF)’nin 2016 yılına münhasıran tahsisat önceliği
bulunmamaktadır. AB048
kod numaralı tarife kontenjanına yapılan başvurular GEÇİCİ MADDE 3 – (1) Bu Tebliğin yürürlüğe
girdiği tarihten önce AB048 kod no’lu tarife kontenjanına yapılan başvurular
2016 yılı için değerlendirmeye alınmaz. Yürürlük MADDE 18 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme MADDE 19 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı
yürütür. Avrupa Birliği Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Uygulanan
Tarife Kontenjanları Listesi
(1) 22/12/2006 tarihli ve 2006/11439 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
uyarınca, azami %30 oranında olmak kaydıyla, İthalat Rejimi Kararının 'Diğer
Ülkeler İçin Gümrük Vergisi' sütununda yer alan gümrük vergisi oranının %50 si'
uygulanır. (2) 22/12/2006 tarihli ve 2006/11439 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
uyarınca, azami % 43 oranında olmak kaydıyla, İthalat Rejimi Kararının 'Diğer
Ülkeler İçin Gümrük Vergisi' sütununda yer alan gümrük vergisi oranının %70 i'
uygulanır. (3):
İlgili tarife kontenjanında yalnızca 1209.21.00.00.00 G.T.İ.P.’li madde için
yapılacak müracaatlar için Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığından alınan ve
tarife kontenjanı tahsis talebinde bulunan firma adına düzenlenmiş uygunluk
yazısının aslı aranır. Başvurularda İbrazı Gereken Belgeler A- Tüm başvurular için ibrazı gereken belgeler: 1-
Bir örneği Ek-3'te
yer alan "Başvuru Formu" (Firmayı temsil ve ilzama yetkili
temsilci veya temsilciler tarafından imzalanmış ve imza sahiplerinin ad ve
soyadlarının açıkça yazılmış olması ve her başvuruda ibraz edilmesi
gerekmektedir.) 2-
İmza sahiplerinin firmayı temsil ve ilzama yetkili olduğunu kanıtlayan geçerli imza
sirkülerinin veya imza beyanlarının aslı veya noter onaylısureti 3-
Firma unvanının yer aldığı Ticaret Sicil Gazetesi'nin aslı veya noter
veya ticaret ve/veya sanayi odaları veya ticaret sicili memurluklarıtarafından
onaylı örneği veya firma/esnaf-sanatkarın unvanının yer aldığıEsnaf ve
Sanatkarlar Sicil Gazetesi'nin aslı veya noter veya esnaf ve sanatkarlar
odaları veya esnaf ve sanatkar sicil müdürlüğü tarafından onaylı örneği (Unvan
değişikliği olması durumunda, unvan değişiklikleri ile mevcut duruma ilişkin
ticaret sicil gazetelerinin/esnaf ve sanatkarlar sicil gazetesinin her birinin
ibrazı gerekmektedir.) 4-
Aynı tarife kontenjanı döneminde, aynı tarife kontenjanı için yeniden başvuruda
bulunan firmalar için, söz konusu tarife kontenjanına ilişkin firma adına
düzenlenen en son fiziksel ithal lisansının aslı (Bakanlık tarafından
elektronik ithal lisansı düzenlenmiş olması halinde belge iadeşartı aranmaz,
ancak bu Tebliğin 4 üncü maddesinin sekizinci fıkrasında belirtildiği şekilde
işlem yapılır.) 5-Ek-1'de
yer alan tarife kontenjanlarına ilişkin tablonun "Tarife Kontenjanı Kod
No" sütununda, yanında (*) işareti bulunan maddeler için Gıda, Tarım ve
Hayvancılık Bakanlığından alınan ve tarife kontenjanıtahsis talebinde bulunan
firma adına düzenlenmiş geçerli uygunluk yazısının aslı B- Sanayici vasfı ile müracaat edecekler için ibrazı gereken ek
belgeler: 1-
Tarife kontenjanı talebi yapılan maddeyle ilgili üretim ve/veya tüketim
rakamlarını ayrıntılı olarak içeren geçerli kapasite raporunun
bağlıbulunulan ticaret ve/veya sanayi odası ya da esnaf ve sanatkârlar odası
tarafından tasdik edilmiş sureti (Kapasite raporunun aslı veya noter onaylı
sureti kabul edilmeyecektir.) 2-
Bir örneği Ek-4'te
yer alan ve firmayı temsil ve ilzama yetkili temsilci veya temsilciler ve
yeminli mali müşavir tarafından imzalanmışolan Faaliyet Formu (Ekine formu
tasdik eden Yeminli Mali Müşavirin bağlıbulunduğu Yeminli Mali Müşavirler
Odası'ndan alınan ve başvuru tarihi itibariyle geçerli olan "Faaliyet
Belgesi"nin eklenmiş olmasıgerekmektedir.) Açıklamalar :
2006/11439
sayılı "Avrupa Birliği Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Tarife
Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar" ile bu Karara istinaden hazırlanan
"Avrupa Birliği Menşeli Bazı Tarım Ürünleri İthalatında Tarife Kontenjanı
Uygulanmasına İlişkin Tebliğ" kapsamında, aşağıda belirtilen madde için
firmamız adına tahsis yapılması ve İthal Lisansı düzenlenmesi hususunda gereği
müsaadelerine arz olunur. Firma Yetkilisinin Adı Soyadı: I- Firmanın;
2)
Adı/Unvanı(1):
III- Tarife kontenjanı tahsisi talep edilen maddenin değeri (mal
bedeli, navlun ve sigorta ayrı ayrı belirtilecektir):
Açıklamalar: (4) Başvurulan Tarife Kontenjanı Kod No'sunda birden fazla gümrük
tarife istatistik pozisyonu (G.T.İ.P) için talepte bulunulacaksa her birinin
G.T.İ.P ve madde ismi ayrı ayrı belirtilecektir. (5) Ölçü biriminin, tahsis talebinde bulunulan tarife kontenjanının
açıldığıölçü birimi ile aynı birim cinsinden yazılması şarttır. birden fazla 12
haneli G.T.İ.P. için talepte bulunulacak ise, toplam talep miktarı bir defada
talep edilebilecek azami tarife kontenjanı miktarını geçemez.
|